Svenglish: VeckaX - Skrivande under Svenglish

 
 
Jag har fuskat lite, med betoning på lite. Tanken med Svenglish var att totalt ge upp mitt eget liv och leva det liv som mina värdar lever. Jag sa upp mig på mitt deltidsjobb på bibblan, sa upp rummet jag hyrde, slutade med alla aktiviteter och sa åt mina vänner att jag skulle vara borta ett år även om jag ofta befinner mig i samma stad.

Nu är jag inne på sista veckan i England och det enda jag inte lyckats ge upp är mitt engagemang och deltagande i estradpoesi. Tack vare att jag har bott hos några poeter har jag kunnat vara med på ett par tillställningar och vann till och med ett slam i maj.

Jag har även varit engagerad i ett projekt som heter Shake the Dust - ett poesiprojekt med poetry slam för ungdomar i England i samband med den kulturella olympiaden i London. Min roll var att assistera med workshops på skolor och efter tio workshops var det dags för regionsfinal ... och laget som jag har coachat vann!!! Vilket betyder att vi går till den nationella finalen i London nästa vecka. Läs mer här.

Lustigt nog var min arbetstitel Shadow Poetry Coach eftersom jag "skuggade" en mer erfaren "workshop-lärare" och skuggar folk är ju vad jag gör genom Svenglish. Så egentligen har jag inte fuskat alls. Det har varit skönt att ha ungefär en dag i veckan då jag fått en paus och kunnat vara mig själv. Nästan i alla fall.

På tal om att ge upp mitt liv så har jag inte jobbat någonting med mina romanprojekt eller annat prosaskrivande eftersom all tid har gått åt att dokumentera Svenglish. Däremot jobbar jag tillsammans med Charlotte "Lotus" Qvandt genom Valda Ord - ett projekt där vi skriver om skrivande. Har varit otroligt viktigt för mig för att behålla fokus och identitet som författare.
 
Igår träffade jag min agent som gav mig nytt hopp. Under the Lip (Replacing Angel) - min engelska roman är fortfarande aktuell, förlag som läser och är intresserade, men det går SEGT i förlagsvärden, segare än någonsin. Och de svenska förlagen kan inte göra något förrän jag har en deal i England. Det gäller att ha tålamod. Tydligen är intresset för Svenglish-boken stort också och jag ska fila på ett första kapitel som min agent kan visa förlagen.
 
Mer om Svenglish-vecka nummer 15 kommer snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0