Svenglish: 3 dagar till 30 och Svenglish-starten!

Det är avskedens vecka. I lördags arbetade jag sista dagen på Hove Library där jag jobbat deltid de två senaste åren som kompliment till mitt skrivande.

På bilden är en av mina bästa (före detta) arbetskompisar Barney, och jag kommer att sakna honom jättemycket. Fast han är en av mina "Svenglish offer" och i juni kommer jag ägna en vecka åt att följa honom i hans vardag, och även en dag på jobbet. (Förhoppningsvis har jag fått lite distans då!)

De flesta av de engelska människorna som jag ska bo hos bor i Brighton-området, men jag tänker låtsas som om jag har lämnat stan för att resa; jag kommer inte träffa mina kompisar, gå på några skrivargruppsmöten eller delta i några av mina andra vardagliga aktiviteter. Jag är totalt i händerna på de personer jag observerar och bor hos.

Jag säger också hejdå till mina housemates och rummet som jag hyr i Hove. Just nu går jag igenom mina kläder och sorterar dem i högar: behålla, inte behålla, kanske behålla. Det är ledsamt att ta farväl av mina svarta bondage-byxor med spännen, men de är så utslitna att man kan se igenom tyget på vissa ställen, så det är dags för dem att försvinna. Trots allt har jag haft dem sen jag var 21 ... (Tack Sara för att du hittade dem åt mig!)

På måndag när jag flyttar in hos den första Svenglish-personen i Brighton kommer jag att bli filmad av Brighton and Hove TV LTD.

Kommentarer
Postat av: Birgitta o Yngve

Grattis på 30-årsdagen.

2012-02-26 @ 14:36:41
Postat av: Sara Starkström

Grattis på födelsedagen älskade vän! <3

2012-02-26 @ 20:18:30
URL: http://finest.se/gamegirl
Postat av: lollo

Tack B & Y och Sara :=)

2012-02-27 @ 11:51:36
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0