Svenglish: Vecka 29 - Stockholmsdrama

 
Igår ringde jag polisen. Min värd försökte stoppa ett bråk på en tunnelbanestation i Stockholm
och skydade en kille som blödde i huvudet. Polisen dök upp väldigt snabbt och vi kunde gå hem,
men jag är fortfarande lite omskakad.
 
Ibland känns det som om Stockholm och Sverige är två olika länder.
Jag har bott hos fyra personer i Stockholm under min resa 
och vad de har gemensamt är att de åtminstone fyra av dem är ganska uppstressade.
Stockholm är staden där allt händer både på ont och gott.
 
Den här veckan har jag varit på operan för första gången i mitt liv.
Jag har varit på ett PR-event för en ny tidning.
Jag har varit på ett uteställe där utvalda personer fick stämplar
för att kunna komma in på det hemliga dansgolvet.
Jag har sett två fantastiska författare,
Karl Ove Knausgård och Nina Björk.
Jag har mot min vilja ätit på McDonalds för första gången på 12 år,
något jag aldrig skulle göra om det inte var så att jag var tvungen
att följa den personen jag bor hos.
 
Nu sitter jag på tåget på väg tll Småland.
Sista veckan ska jag spendera i Flisby, det lilla samhället där min pappa växte upp.
Förhoppningsvis blir det lugnt men jag har lärt mig att förvänta mig det oväntade ...
 
FOR MORE INFO (IN ENGLISH PLEASE CLICK HERE)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0