goddag goddag

Det är typ 28 grader varmt och det är den 2 oktober
Klockan är 4 på eftermiddagen och jag ligger fortfarande i sängen
(var uppe vid 1 och åt lite gröt i trädgården men gick tillbaka till sängen)
Jag gick och lade mig vid halv 11 igår
Varför är jag så utmattad?
Varför orkar jag inte ens gå ner till stranden och köpa en glass och läsa en bok?
Jag har inte druckit alkohol på över en månad så jag är inte bakis!

Well ... det har varit en intensiv vecka ...



I tisdags föreläste jag för fjärde gången på Loxdale - skolan i Portslade utanför Brighton där jag pluggade engelska hösten 2001 ... 10 års jubileum med andra ord.
Kändes kul och liksom bra för mig själv att inse vad mycket som hänt på 10 år ...



I onsdags kom Sara aka GameGirl på besök från Sverige
och i fredags tog vi oss ett morgondopp i havet!

Mer bilder från våra fina dagar på Saras blogg
här och här och här


På fredagskvällen bytte jag svenska Sara mot skotska Laura
och vi satt på stranden i solnedgången och lekte att det var sommar

Ikväll ska jag göra en uppläsning på en novelltillställning
och på torsdag ska jag göra ett poesi performance

Jag vill tillbaka in i min romanvärld, jag vill författa
jag vill vara pigg
och jag vill att dygnet ska ha 49 timmar minst
men istället ska jag
måla naglarna
raka benen
duscha
tvätta håret
klä på mig
äta middag
och förbereda mig för kvällens uppläsning
(kanske det blir ett glas vin nu när min vita månad är avklarad)

Kommentarer
Postat av: Lotus

Låter underbart! Jag vill skriva skriva skriva jag med och jag har hittat en INGÅNG TILL SIGNE! Mellan två andetag kom det! Och mer om det i nästa brev!

2011-10-02 @ 17:32:44
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det är ju ett i-landsproblem men det är många saker som tar onödig tid i vardagen!

2011-10-03 @ 09:56:04
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: term papers

I like rest with my friends. All time we chose a new place for our meetings.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0