November Sun



Det här är mitt liv. Rymdåret 2012 (en fras som myntades i brevväxling mellan mig & Lotus)
står för dörren och det känns som jag är på väg upp i en raket!

*Är totalt inne i planerandet av "Swenglish" - mitt 30års-kris-projekt som jag kommer berätta mer om senare

*Har sagt upp mig på mitt bibblojobb och slutar i slutet av februari, innan min 30årsdag, 26 februari

*Har fått ett nytt jobb! En projektanställning mellan januari och juni som "Shadow Poetry Coach" vilket innebär att jag ska ut i skolor och hjälpa till att leda workshops och uppmuntra tonåringar att delta i slam-poesi. 2 träningsdagar, 10 workshops, sen regionfinal, och om teamet man har hand om vinner går man vidare till final i London. Projektet heter Shake the Dust och har att göra med London Olympics 2012

*Jag & Lotus har slagit oss samman för att jobba med ett gemensamt projekt som rör funderingar kring skrivande

*Det går sakta men säkert framåt med mitt nya romanprojekt, men ska låta det vila ett tag, läs mer här

*På torsdag deltar jag i finalen av poetry-slammet Hammer & Tongue i Brighton

*Jag har skrivit en novell om när jag hittade farmors kusin på Nya Zealand och ska skicka till en "life writing" competition

*Jag har fått skatteåterbäring

*Jag väntar på att ungdomsboksförlag i såväl England och Sverige ska höra av sig och säga något om UNDER THE LIP

*Jag har skrivit brev till Lotus, GameGirl, Annalivet och Gisela och väntar på svar (men de två senaste breven har inte ens nåt Sverige än!)


November har varit mindre regnig än vanligt och bjudit på ljusa nyheter, men jag känner mig fortfarande lite labil och rastlös. Rädslan för framgång kan vara lika stor som rädslan för misslyckande märkligt nog. Förändring, förändring ... Här är den. I somras efter att jag varit på Midsummer Camp Festival gick jag omkring och tjatade om att jag ville ha förändring men inget hände. Nu händer allt. Tack alla underbara vänner, brevvänner, bekanta och släkt för att ni står ut med mig!


Mamma påminde mig om mitt eget motto: Om man verkligen, verkligen vill något så kommer allt lösa sig. Det tål att tilläggas att jag sa upp mig på bibblan INNAN jag fått ett enda svar på mitt Swenglish-projekt, INNAN jag fick skatteåterbäring och INNAN jag fick poesijobbet. Samma sak hände när jag ville åka till Nya Zealand, jag bokade biljetten, men visste inte riktigt hur jag skulle finansiera resan, en månad senare vann jag Slangbellan - priset för min debutroman! Jag bara visste att det skulle lösa sig ...


Här är November Rain i form av Guns N' Roses.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Jag kollade på Welcome to the videos med GNR inklusive November Rain igår! Dessutom så diskuterade jag GNR med en snubbe på krogen och diskuterade även släkten på Nya Zeeland med en annan...så märks att vi är syskon!

2011-11-27 @ 17:41:44
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Lotus

ÅH! Och jag har kommit ur min veckolåsning och ska skriva ett låååångt brev till dig. Och jag har pratat dikt idag så att jag är full av poesiinspiration. Och vi bör bestämma skypetid snart. Imorrn? På lördag?



2011-12-01 @ 14:22:35
URL: http://hallabiblan.blogspot.com
Postat av: Sara Starkström

Jag har skickat brev!!! Idag!

2011-12-01 @ 16:12:57
URL: http://finest.se/gamegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0