Livskunskap i Tranås



Idag var jag för tredje gången och föreläste på Holavedsgymnasiet i Tranås i samband med gymnasie-ettornas Livskunskapsdag.

Jättekul att vara tillbaka. Men det var en del rastlösa killar i publiken som gjorde mig nervös ... I och för sig hade de suttit på rumpan och tryckt sen klockan åtta på morgonen och min föreläsning var precis innan lunch, så det var väl hungersmonster i magen också.

Fast annars var de allra flesta tysta och nyfikna och jag fick bra kontakt med pubilken. Blev alldeles varm när några tjejer kom fram efteråt och sa att de redan läst Punkindustriell hårdrockare med attityd och att de älskade den ...

Som vanligt under mina föreläsningar läste jag en bit från min dagbok när jag var 16. Här kommer en annan bit:

Tis 2 feb 1999

"Fatta att livet suger. Jag vill ha ett liv. Om det inte vart så jäkla mörkt och kallt hade jag kanske stuckit bort till Pernilla. Jag är så jävla ful. Det har förstört mitt liv. Allt hänger ju på utseendet fast man inte vill erkänna det. Jag funderar på att färga håret grönt. Då vet man i alla fall varför folk stirrar på en. De enda anledningen atill att folk glor på mig måste vara att jag är så ful och försöker vara nån punkwannabe. Om jag hade spygrönt hår skulle alla verkligen ha rätt att prata om mig."

Oj, oj vad ego jag var ... Varför trodde jag att alla stirrade på mig och pratade om mig? Haha.

Läs mer om mina föreläsningar i Nässjö och Tranås genom att klicka här.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Jag satt och lyssnade på ditt föredrag (eller vad man nu säger), och ville bara säga att du var helt GRYM!! Hade tyvärr inga pengar med mig förut, så jag kunde inte köpa boken då, men kommer absolut se till att skaffa den!!

2010-09-10 @ 20:27:16
Postat av: anna

haha! känner igen dom där egodagboksinläggen. men man är ju såklart huvudperson i sitt eget liv. jag vågar för övrigt knappt läsa min.. kram!

2010-09-10 @ 23:03:31
URL: http://www.wearekingstreet.com/och/
Postat av: lollo

Maria: tack för din kommentar, det värmer i regnet ...



Anna: ja klart man är huvudperson :=)

2010-09-13 @ 19:12:45
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Svinto

Hej Loi darling. Saknar dig som tusan! "Härliga" tonårsångest alltså, vad man tog i (och ibland nu för tiden också). Du sitter kvar i väggarna, dina kloka ord hänger som en gnistrande kistrallkrona i taket. Och den lyser starkt. Jösses vad jävla poetiskt.

2010-09-15 @ 19:48:48
Postat av: Annalivet

Känner igen mig i dina ord Loi. Tänk vad mycket energi man ödslade på att göda sitt dåliga självförtroende. Hoppas och tror att dina föredrag kring PHIMA kan göra en skillnad. K R A M

2010-09-21 @ 23:01:39
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Jimdagny

Hello!I enjoyed looking around Your web-site! Keep up this great resourse! With the best regards!

2011-03-10 @ 11:18:08
URL: http://jimdagny.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0