Natalie måste hitta ett mål

Jag närmar mig slutet av andra omskrivningen av mitt romanprojekt Natalie.
Något som slår mig och något som även Svinto påpekade är att
Natalie har inget mål i livet ...

Shit.

Eller typ hennes mål är att hitta ett mål.
Hon bara driver runt från den ena dagen till den andra
hänger med flummiga människor och gör flummiga saker ...

Det kanske inte är tillräckligt.
Det måste ju finnas en drivkraft.

I Punkindustriell hårdrockare med attityd
så är Amandas mål att bli kysst, bli av med oskulen och hitta en pojkvän.

Natalie har liksom klarat av de bitarna.
Hon måste vilja uppnå något annat.
Men vad???

När jag var 20 var jag ganska vilsen
men hade som mål att skriva en bok som min riktning i livet
och bestämde mig för att flytta från Brighton till Stockholm
och gå skrivarlinjen på Jakan.

Kommentarer
Postat av: Sara

målet behöver ju itne vara stort, nåt litet bara...kanske? eller varför ville hon till england? kanske just flykten???

2009-02-19 @ 18:08:56
Postat av: Anonym

från svenssonlivet

2009-02-19 @ 18:09:30
Postat av: annalivet

Håller med Snyggsvinto. Tror inte det är många människor som har stora mål de följer. Vad är det förresten för skillnad på mål och drömmar? KRAM

2009-02-23 @ 22:28:05
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0