Tsunamin som startpunkt

Jag har börjat. Från början. Och det är så ROLIGT!!! Underbart när den inträffar ... känslan som gör att man vill hoppa och dansa efter ett skrivpass ... Jag brukar använda musik för att tajma mig själv ... Att jag inte får lämna datorn (undantaget toabesök och coffee making) förrän jag har lyssnat igenom x antal skivor ... Brukar lägga ihop på iTunes. Idag blev det 3 album av Placebo.

Och ja ja ja ja ja ja jag har en startpunkt, eller en katalysator som liksom sätter igång hela experimentet. Och den startpunkten är Tsunamin. Men för den delen kommer experimentet inte handla om Tsunamin, den är bara en väg eller en våg in ... mer än så vill jag inte avsjöja just nu.

Jag vill bara skriva, skriva, skriva tills jag kommer till slutet. Och sen börja om IGEN och först då tror jag att jag är redo att glänta på dörren och dela med mig och bli kritiserad och kommenterad.

Det sägs ju att Jack Kerouac - när han skrev On the road (På drift) - satte sig vid sin skrivmaskin och skrev non stop i 3 veckor och använde nån slags pappersrulle för att han skulle slippa bli distraheread av att byta papper ... Å ena sidan hade han redan historien klart för sig och hade antecknat en del under sin road trip och å andra sidan tror jag han gick på speed ...

Och om 3 veckor blir 3 månader eller 3 år gör det samma! Huvudsaken är att jag skriver.

Kommentarer
Postat av: annalivet

jag har sett den där kerouac-rullen på bild. men han var väl tvungen att skriva ett antal versioner innan han fick napp? det låter så roligt och lustfyllt, det du håller på med. och så blir jag nyfiken. själv sitter jag och vrider på ord. men när man får till det är lyckan fullkomlig. jag gillar att peta.
kramkram

2007-06-18 @ 23:34:09
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Sara

Låter som du är på gång! Tiden kvittar, man skriver ju för sin egen skull och för sin egen skull vill man ju vara med sin text lääänge :o)

2007-06-19 @ 16:43:24
Postat av: loi

jo du har rätt anna, han fick nog skriva om och om igen. men just detta första utkast, själva berättelsen från a till ö det var det som var på pappersrullen ...(tror jag) och det är lite så jag tänker att få ner historian från början till slut och sen börja peta ... (jag föredrar att bara spotta ur mig!)

2007-06-20 @ 06:20:31
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: annalivet

vill bara önska dig en härlig midsommar där du är lollo. själv sticker jag till hälsingland. vi hörs nästa vecka. lol

2007-06-20 @ 23:15:54
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Daniel

Hmm, Placebo, slog upp dem och de har visst en svensk medlem...du får skicka över de bästa låtarna på gmail. (en och en kanske för det är max 10 mb per mail)

2007-06-21 @ 10:43:18
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Stefanbettina

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2009-05-08 @ 10:10:09
URL: http://stefanbettina.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0