Inas Café

Under hösten har jag besökt över tio olika klasser på Brinellgymnasiet (min gamla skola) för att prata om PIHMA. Idag var det sista gången. Det har varit en stor utmaning att prata om mina identitetskriser, även om jag har förklätt det hela något genom det fiktiva jaget Amanda ...

Något som är intressant är att jag har satt igång tankar. En tjej kommenterade att även de så kallade snygga kan ha det väldigt tufft och det är inte alltid roligt att vara den som är Miss Populär heller. Och en kille som tidigare hade haft hårdrocksstil hade tonat ner bara för att han tyckte det var jobbigt att bli bemött på ett visst sätt. Men han fortsatte att spela i band.

Det har också blivit många diskussioner huruvida något har ändrats sen jag gick i gymnasiet ... Det är ju snart tio år sen jag började! Meningarna är skilda ... Jag kände i alla fall att det fortfarande var mycket blickar och olika grupperingar när jag hängde i Inas café ...



KLICKA PÅ BILDERNA SÅ BLIR DE STORA!

Läs mer på om de olika hörnorna i Inas café på: www.louisehalvardsson.com

Det känns lite tomt att det är över. Men i januari och februari ska jag besöka skolor i Kalmar, Vetlanda och Ljungby. Spännande att se om samma småstadsattityd finns där ...

Kommentarer
Postat av: Svinto

Hej, hur känns det att det var sista gången då? Lättnad? Sorgligt? :o) Är det där ert gymnasiefik? Nej nu ska jag till skolan själver och redovisa för sista gången detta år. Stor kram sötnos!

2007-12-18 @ 16:00:53
Postat av: Ängeln

Igenkänningsbar faktor absolut. tror att vissa saker alltid kommer att finnas kvar

2007-12-18 @ 17:25:51
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: annalivet

vad du har knegat på. det skulle vara skitballt, alternativt skitläskigt, att besöka mitt gamla plugg. hmmn, visst är det säkert jobbigt att vara poppis och snygg men det känns som om man har mindre att förlora. fallet blir inte lika hårt om man degraderas till näst tjusigast eller så. jag tror att man har bra mycket mer förspänt på alla sätt i livet. fast visst kan saker och ting suga för alla.

kram påre

2007-12-20 @ 22:05:22
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag har läst din
bok och först trodde jag att den inte passade mig. Men det jag fastnade för var att vågade öppna dig och berätta om det mindre bra i livet.´Blir det mer böcker ? =)

2007-12-29 @ 18:44:01
URL: http://linneeer.blogg.se
Postat av: ..

jag håller på att läsa din bok just nu e snart klar med den, asso jag måste bara säga att den e så fruktansvärt braa!! asso jag tycker de e tråkigt att jag snart läst ut den lixom. jag hoppas verkligen att du skriver fler böcker , asso de e den bästa boken jag läst, där jag känner igen mig riktigt mkt !
kram:)

2008-01-02 @ 02:20:55
Postat av: ..

måste även tillägga att denna boken gett mig något som gör att jag känner att jag kan gå min egen väg, bli den jag vill lixom, att jag ska kunna känna att jag även ska kunna ha mer självsäkerhet nu och känna mig trygg med den jag egentligen är .. :)

2008-01-02 @ 02:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0