Hultsfred och stress

Jag är nästan klar med genomarbetet av del 3 (numera från Marknaden till Hultsfred)

Skolavslutningen känns lite tråkig. Jag strök "Fräser över blusen". Lade till att Amanda "bara" fick VG i tyska och pappan tror att det står fel i betyget.

Tyckte att Hultsfred tog lite väl mkt plats, samtidigt som det var roligt att läsa, eller är det bara jag som tycker det? Finns det något som kan strykas eller ändras?

Jag har även lagt till ett nygammalt kapitel precis efter Hultsfred som heter FLICKVÄN då Amanda går hem till Jonte och de blir officielt tillsammans för att Jonte säger i telefon att han inte kan gå ut för att han är med sin flickvän.

Annars har jag känt mig otroligt stressad och ångestfylld den här veckan. Tänk om jag inte blir klar i tid? Tänk om det inte är tillräckligt bra? Tänk om, tänk om...
Har beslutat mig för att inte dricka alkohol förrän allt är klart. Uppehåll till och med 1 nov alltså. Hårt... men det kommer göra mig mer fokuserad. Plus att jag kommer spara pengar.

Kommentarer
Postat av: Sara

Klart du kommer bli klar! Klart det kommer bli bra! Du är bäst! No nweggo tankar... :o) Jag vet hur det känns läser en bok om "Kvinnor som tänker för mycket" (den heter så, skitbra, känner igen mig exakt. Jag gillar Hultsfredskapitlet men egentligen kanske alla kapitel UTANFÖR Nässjö itne tillför så mycket därför det är i Nässjö allting händer! Fast Amanda måste ju ut någonstans hon kan ju inte vara i Nässjö i hela boken... hon fick ju iten åka till Sthlm så... Jag tycker du kan ha kvar det, kanske skulle nåt mer avgörande hända i Hultsfred, jag tror man förväntar sig det eftersom det är med... men jag har innngen aaaaaaning :o) puSS!!

2006-09-21 @ 13:25:57
Postat av: annalivet

jag gillar också hultsfred. amanda kommer iväg och kan vara nån annan med sina nya polare. det finns killar att plocka överallt... det måste vara överväldigande för en nässjöflicka. kanske vågar du förstärka de hemska händelserna med danny mfl mer? så att det är både lycka och sorg därborta. jag ÄLSKAR när amanda önskar att hennes pappa skulle vara där. kan du göra henne ännu mindre? kanske ringer hon och tänker säga att hon vill hem, men sen spottar upp sig när hon har pappan på tråden?

2006-09-27 @ 19:33:25
Postat av: annalivet

nu ska jag ut och öla med lotta. jag har inte alkoförbud. tvärtom just nu. skriver säkert mer snart. kämpa på och lycka till vännen. du är så duktig. och vill du ha förströelse. se almodovars nya film; "att återvända". helt underbar.

2006-09-27 @ 19:35:36
Postat av: låtta

sara, där satte du spiken i huvudet. eller huvudet i spiken (jag klev ju på glasögonen imorse och är lite snurrig). det är ju i nässjö allt händer. en mycket vettig tanke som (kanske) gör strykningar och reduceringar lättare?

2006-09-28 @ 19:03:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0