ATTRIBUT OCH MASKER

Skulle ha jobbat extra på biblioteket i eftermiddag, men de ringde och sa att de inte behövde mig. Bra för Amanda. Dåligt för min ekonomi.

Nu har jag jobbat med ett helt nytt kapitel, som kommer efter MORGONSTÅND. Det nya kapitlet heter ATTRIBUT OCH MASKER och utspelas i matsalen. (Det är lite av en återvinning av den allra första versionen av första kapitlet när Amanda går efter Josefin i matsalskön. )
Nu handlar detta kapitel om Danny Demons och Maries konflikter. (Dannys halvkända syrra och Maries ångest över sina skilda föräldrar ) +en liten glimt av Josefin och Alexanders förhållande och Erika som är det femte hjulet.
Detta kapitel går även ut på att Amanda försöker imponera genom att berätta om Eddie och att Kim ska ha fest.

Sen föjer shoppingkapitlet med mamman KRAKEN TILL KARL. Har lagt in lite mer djup i mamman. Hon funderar på att köpa en mango, eftersom hon drömmer om ett mer glamouröst liv.

Och efter detta följer festkapitlen: 3,5% DIMMIGARE, VAKTHANDEN, PIZZAHOROR, HITTAR HUD SAMTIDIGT OCH FÅNGA MÅNEN. Har inte ändrat så jättemycket i dessa kapitel. Mest tänkt på att lägga in små trådar. Som Sara nämnde.... att i första delen är jag bättre på att följa upp saker. En ny tråd är att kondomerna som Amanda får på sex&samlevnadsdagen följer med i hennes ficka.

Kommentarer
Postat av: annalivet

amanda ligger på min säng och jag lustläser mellan varven. känns lyxigt och jag njuter. återkommer med tankar vartefter. tusen tack för dina diktkommentarer. de var guld värda vännen. ger kraft och energi till att vilja skriva mer.

regnpussar

2006-08-21 @ 19:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0