Dagens Ångest: Blues

Igår var jag på ett ställe där en snubbe spelade gitarr och sjöng.

En kille som jag gillar sa "I'm really getting the blues"
Och jag sa "Men vad har hänt, varför då?" och lade armen om honom,
försökte trösta eftersom jag trodde att han kände sig själsligt bluesig eller blå = deppig
men det visade sig att han syftade på att han verkligen diggade musiken ...

Hur blåögd får man va, va?


Om det här hade hänt i min tonår hade jag gruvat mig hela dagen och mått dåligt
över en sån skitgrej.
Nu har jag bara 1 % ångest och skrattar åt det istället.
Det troliga är att killen totalt glömt bort konversationen ändå.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vi hörde ju "Still got the blues" med Gary Moore på avstånd på Sweden Rock! =)

2011-11-22 @ 07:53:25
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Sara Starkström

Men det är ju alldeles alldeles underbaaaaart kul! Nästa chansen, ta chansen att skratta rejält för det där var ett gyllene tillfälle! Inte ens ½ poäng pinsamt!

2011-11-22 @ 22:54:45
URL: http://finest.se/gamegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0