Överraskningarnas tid är inte förbi



För ett par-tre veckor sen fick jag nog.
Allt var tråkigt.
Alla var tråkiga.
Livet kändes som en vattenpöl full av bajs som jag höll på att drunkna i.
Jag började gråta på jobbet och fick en akut längtan till skogen.
Till känslan av sommarlov.
Just denna tiden i juni då naturen är full av midsommarblomster, hundkex och smörblommor.
Denna tid då pappa fyller år.
Så på min lunchrast kollade jag biljetter till Sverige och bokade en (hemlig) resa ...



Jag landade på pappas födelsedag. Tog flyget till Göteborg. Tåget till Nässjö. Gick till fots från stationen till Smålandsgatan och knackade på altanfönstret.
Mamma såg ut som om hon hade sett ett spöke.
Pappa var tystare än han någonsin varit.
Det kändes som något som händer i en bok.
Det var värt att göra resan över Nordsjön just för detta ögonblick av överraskning.



Ett annat syfte med resan var ett hämta inspiration till mitt nya romanprojekt.
Nej, denna bok utspelar sig INTE i Smålandsskogen men i Thailandsdjugeln ...
Eftersom jag tillbringade 5 månader i Thailand 2007 så blev det en hel del dagböcker skrivna
och en hel del foton tagna ... Minnen som jag hade bevarat i garderober och kartonger hemma
hos mor och far. Dessa dagböcker/anteckningsböcker och foton stuvade jag ner i mitt handbagage och åkte hem till Brighton&Hove, tillbaka till verkligheten.

Men verkligheten känns lättare nu. Efter ett break från telefoner datorer och människor.
Och ännu lättare blir verkligheten på fredag då jag far norrut mot Norfolk och festivalen Midsummer Camp.
Så vi ses på bloggen om 10 dagar eller så ...

Kommentarer
Postat av: Game Girlen

häääärligt gumman! hoppas du får en underbar skrivarsemester! ring om du har tid! puss puss

2011-06-16 @ 02:04:30
URL: http://finest.se/gamegirl
Postat av: Muss

Översta bilden blev ju perfekt. Väntade inget annat

2011-06-16 @ 20:20:43
Postat av: Lotus

Men åh vad härligt. Ett sådant perfekt sätt att möblera det inre på plats!

2011-06-18 @ 08:24:07
Postat av: Game Girl

Ha en underbar midsommar bästis! Brev kommer strax!

2011-06-20 @ 23:41:44
URL: http://finest.se/gamegirl
Postat av: Lotus

Boken längst till vänster var himla vacker. Hälsar honsomblirmerochmerbesattavanteckningsböcker.

2011-07-01 @ 10:08:33
URL: http://kreckla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0