Hej 2011!



Jag började året med att gömma mig en vecka i mina föräldrars källare.
Jag sa inte till någon att jag var "hemma" eftersom jag ville fokusera
på omskrivningen av REPLACING ANGEL.
Jag lämnade bara huset en gång om dagen för att gå en skogspromenad.
De enda jag pratade med var min familj under måltiderna.
Jag är tacksam över att jag fick tid och rum.
Ofta handlar det om att TA tid och rum.

Det är så lätt att skylla på att man
inte har tid
inte har en bra plats att skriva på
att man måste träffa den och den och den
att man måste maila den och den och den
att man måste ringa den och den och den
osv. osv. osv.

Jag hade ångest hela julen över att börja omskrivningen.
Det är svåra är alltid att börja, men det hjälpte mycket
att jag enligt Kaizen-metoden brainstormade fem minuter om dagen (veckan före jag började skriva på riktigt) kring mitt romanprojekt.
Att hålla saker vid liv är viktigt. Fem fokuserade mintuer kan göra underverk.
Och när jag väl började så kunde jag inte sluta.
Satt till och med på flygplatsen och pillade i manuset. Är långt från klar,
men en god bit på väg.

Vid vintersolståndet bad jag en vän att dra ett "ängelkort" (små kort med ord att reflektera över).
Ordet som jag slumpmässigt fick var "introvertedness".
Kändes mycket passande eftersom jag varit väldigt extrovert under hösten,
undvikit mig själv och mitt skrivande genom att bl a gå på after work med jobbarkompisarna.
Visst måste man ha roligt också, men det kanske räcker med en gång i veckan.

Mina intentioner 2011 är att tillbringa mer kvalitetstid med mig själv, stanna hemma mer.
Slappna av. Äta saktare, dricka saktare. Njuta. Sen kan jag gå ut och ha kul.

OCH ALLA SOM LÄSER DETTA: SÄKERHETSKOPIERA ALLT PÅ DIN DATOR NU.
(min dator hade en liten crash, men som tur är överlevde den och jag hade sparat det mesta)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Looks gorgeous.... Luv ya xox

2011-01-12 @ 08:29:58
Postat av: SvintoSara

Hej gullet! Vad skönt att höra att det gick bra med omskrivningen! Du är bra! Läser om du vill, Kram!

2011-01-13 @ 17:15:08
URL: http://thegamegirl.blogg.se/
Postat av: Annalivet

Ville bara berätta att jag är tillbaka i bloggvärlden fr om ikväll. Har funderat mycket och hållt mig borta både från min egen och andras bloggar. Men nu är jag nyfiken och på gång på alla sätt. Som vanligt blir jag otroligt inspirerad av att läsa dina inlägg och jag känner mig nyfiken på Kaizen-metoden. När jag är piggare ska jag kolla upp den ordentligt. P U S S

2011-01-14 @ 22:50:59
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0