Sommar & Skrivande i Nässjö



Jag vågar påstå att detta är Nässjös vackraste plats
(precis som Shalom vågade påstå att de hade stans bästa pizza eller om det var kebab)

Platsen ifråga är Isåsadammen

Mamma & jag var där och bevittnade en solnedgång ...



... och jag var där själv och bevittnade en soluppgång
Nä nu ljög jag ... SÅ tidigt var jag inte uppe
men jag var där och åt frukost.
Observera att hallonen och blåbären i min muesli har jag plockat i snåren
precis bakom mig.



Här simmar jag i Södra Vixensjön (foto: Broder Daniel, ej bandet, men min bror)

Precis som jag befarade så distraherade solen och sjöarna mig från att skriva
så mycket som jag hade tänkt ...

Men när det blev mörkt och tyst på kvällarna
satt jag en stund framför skärmen i källaren
och började från början igen på det nya romanprojektet*

Med hjälp av övningar i boken The Weekend Novelist
lyckades jag förlösa en del blockeringar
genom att t ex avsluta meningen "Jag skriver en roman som handlar om ..."
och sen fortsätta på det spåret i 10 minuter

Jag har hittat en slags struktur nu
men experimenterar fortfarande med berättarröst och tempus (nutid eller dåtid eller en blandning)

Känns som jag hittat en väg in i alla fall, vilket var huvudsyftet med min semester/skrivar-vecka
och jag hoppas att behålla skrivarstämningen i hjärnan även om jag är tillbaka i mitt liv i Brighton nu.

________________________________________________
*Jag är trött på att kalla det "det nya romanprojektet"
så ska jag kalla det:

1. Thailandsromanprojektet
X. roman nr3 (fast det egentligen är roman nr4 eller 5 om jag räknar med de 2 romanförsöken jag gjorde innnan PIHMA)
2. nästa bok

Jag vill ännu inte ge ut namnet på huvudpersonen som är mitt eget arbetsnamn.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Sjön heter Norra Vixen om man ska vara petig!!! (och det var Kebab som Shalom påstod att de hade den bästa)

2011-08-09 @ 11:10:02
URL: http://stevemckagan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0