Intryck & Inspiration från Stockholm/Sverige



Det fascinerar mig att det finns rådjur precis vid bostadsområden
(här Hammarbyhöjden)
Det enda som skulle få mig att bo i Stockholm igen
är just närheten till naturen även i storstaden ...



Jag & Broder Daniel flanerade på Söder och hamnade i en park där vi fikade
och åt en av mina svenska favoriträtter: kanelbullar
Det visade sig att parken var Axel Landquists Park
som Thåström sjunger om på sin senaste skiva ...



Tyvärr var inte Thåström i parken
men i en annan park - Kungsträdgården i samband med Pride - fick jag se mitt livs första (men absolut ej största!) idoler ...
Pinsamt jag vet ... men jag diggade Lili & Sussie när jag var typ 7 år
och de körde den gamla favoriten Oh Mama can't you tell (jag & Broder trodde att de sjöng "Oh Mama Ketchupen" när vi var små)



Från ketchup till pizza ... När folk frågar vad jag saknar med Sverige
så svarar jag att förutom skog, sjöar och kanelbullar så saknar jag ...
PIZZA! Och folk tycker jag är knäpp och säger men pizza är väl inte svenskt ...
De fattar inte att det svenskaste man kan göra är att sitta på en förortspizzeria!
(Det är Broder Daniel som är på väg att hugga in på kebaben
och jag beställde en banan å ananaspizza som engelsmännen tycker låter hur äckligt som helst :=)



Men största anledningen att jag besökte Stockholm var för att
träffa en av mina bästa vänner: SvintoSara
som numera är mer känd som Sara Starkström eller GameGirl
Läs hennes blogg här!



Sara bjöd på mera bullar (hembakta!!!)
och vi kollade på film från när vi båda bodde i Brighton&Hove 2003 ...
Jag älskar att bara "hänga" med Sara och prata om ditt och datt
att kunna prata om livet och skrivande
att ena stunden kunna diskutera om man ska skriva en bok i imperfekt eller presens
för att i nästa stund diskutera om man kan göra undantag för vissa personer när man lever i celibat ...



Och här står jag vid skylten "Behind every succesful woman is herself"
som Sara fått av sin kompis Rachel som jag aldrig träffat men som är lik mig ...



Nu är jag alltså tillbaka i Brighton eller Hove för att vara specifik
Kände för att slänga mig havet
men hade inte med mig badkläder ner till stranden
och nudistbadet ligger för långt bort :=)
Har fått min dos av sjö och skog och storstad
så är glad över att vara hemma
för trots allt är det England som är hemma just nu.





Kommentarer
Postat av: Sara Starkström

Härligt, hoppas du hade en bra resa!

2011-08-09 @ 02:13:25
URL: http://finest.se/gamegirl
Postat av: loi

ja resan gick bra, går väldigt fort när man flyger till gatwick, hinner liksom knappt landa mentalt förrän jag är hemma

2011-08-09 @ 08:39:18
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Daniel

Trevligt inlägg!

Jag hittade det där med att Thåström hade bott vid Axel Landquists park i häftet till boxversionen av hans best-of "Be-Bop-A-Lula Hela Jävla Dan". Han skriver så här om Karenina: "- Till Petra (Nielsen, skådespelerska och sångerska). Den skrevs efter att vi separerat, i en lägenhet jag lånade i andra hand på Kocksgatan, med utsikt över Axel Landquists park. Jag ville ha en titel som klingade östeuropeiskt eftersom hon har ungerska rötter"

En annan sak... får man verkligen bada när det är röd flagg? Eller är det bara en varning?

2011-08-09 @ 11:15:15
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: lollo

broder D: coolt! tack för infon ...



får å får ... idag blev jag omkullslagen av en våg som orsakade att jag tappade min bandana och kunde inte hitta den igen ...

2011-08-09 @ 23:22:58
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Game Girl

nu ska jag se till att få ihop ett brev!

2011-08-15 @ 00:03:43
URL: http://finest.se/gamegirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0