Fjolårets noveller blomstrar i april



Förra året bestämde jag mig för att satsa på noveller och det ger fortarande resultat ...

*Imorgon läser jag på nytt upp min novell Further North than You på en novellkväll på temat låtar/låttexter på Komedia i Brighton.  "I'm from further North than you" är en sång med The Wedding Present som inspirerade mig att skriva denna novell. Den kommer även att publiceras i en antologi med andra Wedding Present-stories

*Min novell The Party is Over var finalist i Mslexia's årligas novell tävling. (Mslexia är en ev englands största skrivar-tidsskrifter)

*Och min novell Lovers of the Planet finns med i antologin Spilling Ink. Här kan du köpa ditt eget exemplar.

I år har jag inte skrivit en enda novell. Men vad jag lärde mig under novellåret var en uppdatering i skrivandets hantverk. Att varje ord har en betydelse. Men oj vad svårt det är med noveller! Romanskrivandet är min stora passion. Poesi och framförallt estradpeoesin är ett sidoprojekt och ibland bara en hobby. Novellskrivandet är fortfarande främmande område. Det svåraste området av alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0