Finalist i ännu en novelltävling!

Min novell, Next of Kin*, är finalist i Ilkley Literature Festival's tävling!!!
Alltså bland hundratals inskickade bidrag är min bland de 15 bästa
och nu ska författaren Barbara Trapido läsa och välja sin favorit ...
Spännande!
Jag tycker själv att jag redan vunnit. Genom att bli finalist har jag fått bevis på
att jag verkligen kan skriva på engelska.

Min andra novell, Lovers of the Planet, som också blev finalist i en tävling
kan ni läsa om här.

Vad de här två novellerna har gemensamt är att jag verkligen gillar dem
och kände att de var viktiga för mig när jag skrev dem.
Så ett tips är: skriv om det du verkligen känner passion för!


*Närmast Anhörig

Kommentarer
Postat av: Sara

¨ååååh vad spännande rara!!! jag håller med, du har redan vunnit!!!

2010-09-20 @ 07:35:50
Postat av: Annalivet

Fasiken vad du är duktig Lollo. Jag håller med om att du redan vunnit, men hejar såklart på dig lite extra nu. K R A M

2010-09-21 @ 22:56:53
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Annalivet

PS. Fint att få träffa dig härom sistone. Mysig kväll på Göken. Nästa gång kanske vi ses i England? K R A M

2010-09-21 @ 23:03:19
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0