Improvisera mera!

Jag är en person som gärna förbereder mig noggrant och övar in och lär mig utantill innan jag föreläser någonstans eller framför min poesi eller läser upp mina noveller.



I lördags gjorde jag något läskigt.
Jag deltog i en improvisations-workshop i musik och poesi.

Musiker improviserade musiken. Poeter improviserade orden.

Svårt att förklara ... men man gick helt enkelt upp till mikrofonen när man kände för att säga något ...

Större delen av deltagarna är med i en grupp som kallar sig The Safehouse Collective,
och av det kollektivet är några av medlemmarna med i ett band som heter 4thirtythree
- ett band som improviserar både sina live-spelningar och inspelningar i studion ...

I mars ska jag vara med under ett gig ...
Det låter hur läskigt som helst ...
men det är befriande att släppa alla hämningar
att bara lyssna på musiken och säga vad som faller en in ...


jag gör bra och kul saker i mitt liv
men under ytan känns det som allt rasar
vill bara gråta
är så trött på att dela boende med folk jag inte bryr mig om
som inte bryr sig om mig
en gratis jorden runt resa är vad jag vill ha i julklapp


Kommentarer
Postat av: StarkaSara

Massa kramar till dig min finaste vän!!! November rain kommer innan december vintersol vet du väl?



Det är sant

2010-11-08 @ 23:26:15
Postat av: Daniel

Du skulle också kunna önska dig en kurs i svenska med tanke på alla särskrivningar. =)



(sorry, men var tvungen)

2010-11-09 @ 09:00:39
Postat av: StarkaSara

akta dig Daniel! snart kommer hon itne kunna prata svenska! hon messar på engelska till mig!!! vad ska vi gööööra.



jo nu ska jag till min chef och be om ledigt inför konserten med gogol bordello

2010-11-09 @ 12:40:58
Postat av: StarkaSara

loveli loi vi finns bara en hörlur ifrån varandra! kraaaaaaaaaam

2010-11-09 @ 12:42:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0