Clowntown - novelluppläsning

Det är något magiskt när man hör sin egen novell läsas upp. Det är ännu mer magiskt när man ser novellen framföras.

I fredags var det dags för Into the Dark – A Night of Live Short Fiction: Actors read selected writing from New Venture Theatre’s Short Story Competition.

Min novell Clowntown lästes upp av skådespelaren Gayle Dudley. Jag kunde inte gjort det bättre själv. Hon lyckades verkligen få till ”clownrösten”, som var en av karaktärerna i novellen. Dagen till ära hade hon även på sig Dr. Martens eftersom en annan karaktär bar kängor.

Inspirationen att skriva novellen fick jag på Irland då jag gick förbi en tattoo-studio i Ennis som hette just Clowntown. Novellen har ingenting att göra med tatueringar, men den handlar om stora och små skor, blommor som sprutar vatten och tid som inte finns. Fast den största inspirationen kom från min kompis James, som säger att när man kör fast i sitt skrivande kan man alltid slänga in en clown i handlingen ...

 

Temat för kvällen var Into the Dark. De andra novellerna handlade om spöksex, att vara mer kär i ett hus än en man och om att förlora en mamma. (Som fick mig att tänka på Lotus kommande bok, se förra inlägget.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0