Guns N' Roses Sweden Rock Festival 2010



Jag hade väntat i 17 år på att se W. Axl Rose.

Mitt liv förändrades år 1993 när jag var elva och min klasskompis Hasse spelade up Paradise City på en musiklektion.

Take me down to the Paradise City
where the grass is green
and the girls are pretty

Simpla ord som i kombination med Axl's röst väckte enorma känslor hos mig.
Jag började drömma mig bort, drömma om mitt eget Paradise City.
Och jag hittade det långt senare. I Brighton.

När Axl gick på scenen igår tjugo minuter över midnatt fanns det inga ord att beskriva mina känslor med. Jag var i extas! Och när han senare satte sig vid flygeln och spelade November Rain blev jag tårögd. Det gjorde inget att Axl var 50 min sen (han landade på sitt privata backstageområde med helikopter!). Det gjorde inget att jag stod där i the cold June Rain. Jag hade kunnat vänta en timma till ...

Det lustiga var att innan konserten var jag inte speciellt peppad. Har inte lyssnat på mycket på Guns de senaste åren. Men när Axl kom på scen (stod nästan längst fram)blev jag rörd över hur mycket Guns N' Roses fortfarande betyder för mig. Har minnen till varje låt. Även en del låtar på nya skivan eftersom Chinese Democracy var mitt soundtrack när jag reste på Nya Zealand.

Villen energi vilken attityd vilken känsla ...
jag älskar fortfarande Axl Rose!!!

PS. Det är ju också tack vare Guns N' Roses som jag hittade en sån bra titel till min debutroman, eftersom någon beskrev deras musik som punkindustriell hårdrock med attityd ... DS.

http://www.youtube.com/watch?v=N08jCj4ikkU

Kommentarer
Postat av: Joanna

Den boken var faktiskt riktigt bra! Gärna fler sånna böcker, för jag läste ut din bok på mindre än två dagar haha :D

2010-06-14 @ 07:46:26
URL: http://siberiandivide.wordpress.com/
Postat av: svinto

Fantastiskt finaste Lou! Jag kände samma när jag sågBrittan (driver inte med dig nu). Vad härligt att du fick se Axl och fick höra honom live! Hoppas din Sverigeresa var härligt i övrigt, ser fram emot att höra mer om den i brev och tills jag får se dig i höst!



Älskar dig min vän!

2010-06-14 @ 14:53:59
Postat av: Joanna

sv; Ja, fast man vill ju att det ska vara gamla Guns and Roses. Med originalmedlemmarna.

Min farsa var på Sweden Rock och såg dom, tydligen blev dom utbuade utav publiken!

Hade jag varit där hade jag nog tyckt synd om dom! :/

2010-06-14 @ 16:48:43
URL: http://siberiandivide.wordpress.com/
Postat av: lollo

ja det är klart att inget slår orginalmedlemmarna ...

har i alla fall sett Slash & Duff spela i Velvet Revolver.

jag märkte inte att guns blev utbudade ... i och för sig stod jag ju längst fram där alla fans var ... ifall jag varit längre bak kanske det varit annan stämning ... men man ska inte tro på vad aftonbladet å expressen skriver :=)

jag tycker att Axl var helt magiskt trots sin ålder å slitenhet!

2010-06-15 @ 16:18:07
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0