This Charming Man

Bild: Knut Finstermeier

Jag har fått mer feedback på Replacing Angel från författaren Robert Dickinson.
Han läste min roman i tre sittningar på tåget till sitt jobb.
Han tyckte den var lätt att läsa och att det flöt på i bra hastighet. Det var bara ett stort problem ...

Samma stora problem som jag haft sen jag började skriva på den här romanen: karaktären the Man.
Han är en irriterande manipulativ snubbe som tror på konspirationsteorier. Trots detta faller alla kvinnor för honom. Känner ni igen typen?

Jag fascineras av att så många kvinnor faller för män som är idioter ... Det är det jag har försökt skriva om. Men jag har inte lyckats. The Man är inte tillräckligt charmerande, har inte tillräckligt mycket utstrålning och karisma. Tre av mina fyra kritiker som har läst hela boken har sagt samma sak: de fattar inte varför huvudpersonen Natalie faller för the Man. Det räcker inte med att han är sexig. Dessutom är han inte sexig på ett traditionellt sätt. Han har rött hår.

Så hur ska jag kunna gestalta the Mans charm så att det blir trovärdigt för läsaren? Snälla hjälp!

Kommentarer
Postat av: Annalivet

Ja, här har du sannerligen en nöt att bita i Lollo. Men vad spännande. Vi får väl fundera på alla sådana snubbar vi känner i verkligheten och tänka på hur de gör för att få alla på fall. Det måste vara något med utstrålningen. Ska funta mer på saken så återkommer jag! K R A M

2010-01-07 @ 14:07:08
Postat av: Daniel

Kanske en trög idé, men försök att "intervjua" en av de kvinnor som faller för den här mannen. Skriv frågor och försök svara på dem i kvinnans perspektiv. Med lite tur får du fram tillräckligt med svar för att lösa ditt problem.

2010-01-08 @ 19:04:47
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: lollo

tack! bra idé att intervjua en av mina karaktärer! kul.

2010-01-08 @ 20:37:19
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: II.

Ifall Natalie är huvudpersonen, ge små aningar om vad hon söker hos en kille. Och så visar det sig att The Man kanske är raka motsatsen, oftast faller människor för motsatsen!

2010-01-09 @ 14:32:48
Postat av: Svinto

Hoppas det lossnat med The Man!



Kramar i 1000-tal

2010-01-12 @ 18:35:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0