Bara nagellacket kvar



Jag var på bok-BB i onsdags kväll
och klockan 01.00 natten till torsdag födde jag min flicka, Replacing Angel.

Men det är ingen som får se henne än.
Jag vill göra henne så fin som möjligt.
Jag målar hennes tånaglar för tillfället.

Den femte och sista versionen av Replacing Angel är alltså klar.
Men jag vaknar mitt i natten
och tänker på naglar som jag vill polera.
Och en del grejer som jag vill ta bort med aceton.

Man blir väl aldrig klar, man får bara bestämma sig helt enkelt.
Nu duger min flicka precis som hon är.

Jag har knåpat ihop ett personligt brev, synopsis (sammanfattning på 2 sidor) och ett slags CV
och skickat till min skrivarkollega Kay för översyn.

Under tiden letar jag efter den bästa barnflickan (eller pojken) åt Replacing Angel.
Jag har tänkt kontakta de agenter som har hand om
mina engelska favoritförfattares bokbarn. Har även några kontakter som jag ska undersöka.

(I England behöver man en middleman (eller kvinna) som blir en slags manager
som kontaktar förlagen. Man kan inte skicka direkt till de större förlagen,
utan man måste gå genom en agent, som sedan får ca 10% av ens förtjänster.)

Jag hoppas att skicka iväg min flicka innan min födelsedag, 26 Feb.
Vill kunna fira ordentligt (ska hälsa på min väninna Laura i Edinburgh)
och inte behöva tänka på min bebis!

Kommentarer
Postat av: HPL

Lykke til!

2010-02-05 @ 15:41:51
URL: http://laberg.no
Postat av: sara

hurra!!!

2010-02-06 @ 11:53:28
Postat av: sara

bäbisar ska ändåinte använda nagellak ;o)

2010-02-06 @ 11:54:54
Postat av: Christina

Grattis! Hurra vad du är bra!

2010-02-06 @ 17:43:29
URL: http://christinasharmoni.blogspot.com/
Postat av: sara

jooo. vems ÄR tåsingarna ??? är det A Junior :oD

2010-02-09 @ 00:07:43
Postat av: loi

hehe .. fossingarna tillhör nån amerikansk unge ... hittade på en annan blogg ...

2010-02-09 @ 22:23:14
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: annalivet

Loi-love! Du är fantastisk min vän. Önskar dig massor av framgång med publicering. K R A M

2010-02-10 @ 22:16:52
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0