Skrivstuga



Den här veckan har jag haft sällskap i mitt skrivande.
Av ingen mindre än Lotus som jag lärde känna på Skrivarverkstaden på Jakobsbergs Folkhögskola.

Eftersom hon har med sig en man och två-årig son på resan
blir det inget röj och partaj.
Däremot blir det skrivande.

Både i måndags och tisdags kväll träffades vi i frukostmatsalen på
Hove Guest House/Bed & Breakfast
och filosoferade kring orden.
Gjorde skrivövningar, utbytte tankar och skrev på egna projekt.
Det är otroligt givande och inspirerande att umgås med någon
som också
TAR SKRIVANDET PÅ ALLVAR.
Som har det med sig, inom sig och skriver trots att det tar stopp ibland,
trots att det är semester.

Även om det bara är en timma på kvällskvisten
då man skriver ner sina tankar om dagen som gått
så håller man skrivarmusklerna igång.

Förhoppningsvis blir det skrivstuga igen imorgon kväll.

Igår hade Lotus solsting
så jag gick ut själv på en absurd poesitillställning.
Läs mer här.

Har också skrivit ett inlägg på engelska om att skriva noveller på ett tema
och hålla sig till ett begränsat antalt ord. Läs mer här.

Kommentarer
Postat av: Lotus

Tog med mig inspirationen hem som vi talade om. Det var tur det, eftersom anteckningsboken ligger i väskan som SAS tappat bort... Hoppas de hittar den...

2010-08-08 @ 18:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0