Denna vecka: reserach and hemmakvällar



Den här veckan har jag verkligen tagit vara på min tid:

Måndag: (helledig) research Replacing Angel, nytt kapitel baserat på researchen
Tisdag: research Replacing Angel - intervju, sorterande av info, bibblojobb, pillande med romanen
Onsdag: (bibblo hela dagen), pillande med romanen på kvällen
Torsdag: pillande med romanen, bibblo jobb, mer romanpillande på kvällen
Fredag: pillande med romanen, bibblo jobb, mer romanpillande på kvällen

Ja, jag har alltså stannat hemma varenda kväll den här veckan. Stängt av telefonen. Ignorerat känslan att jag "borde" kontakta vissa kompisar ... Men det gäller att ta vara på flytet. Även om jag är disciplinerad är det inte ofta jag är disciplinerad, motiverad och inspierad på samma gång ... Jag är närmast manisk just nu. Skrivande är världens bästa drog! (Unni Drougge har så rätt.)

Kan inte säga något om måndagens reserach eftersom det skulle avslölja för mycket. Men jag kan säga något om tisdag. Huvudpersonen Natalie träffar en tjej som bor i en squat (ockuperat hus) vid stranden i Hove. Jag var inne i den här squatten för ett par år sen, men mitt minne är luddigt så jag fiskade fram en kvinna som jag halvkänner som bodde där ett tag och intervjuade henne. Jag brukar inte gilla att göra research, eftersom jag hämtar allt ur mitt eget huvud, men att prata med denna kvinna gav mig ny glöd och jag skrev om ett par kapitel som blev mycket mer levande för att jag hade mer fakta. Kul!

Imorgon ska jag bryta mitt hårda arbetsschema genom att flanera på stan då det är Brightons White Night - en kulturell afton då museum, konstgallerier, klubbar, barer m.m. är öppna hela natten för att trotsa att vi ställer om till vintertid ...

Kommentarer
Postat av: Daniel

"bibblo jobb" - Ajabaja!!!

2009-10-24 @ 10:12:16
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: SvintoSara

Du jobbar på flitigt och bra. Som vanligt! :o)

När behöver du resten av kommentarerna? Går nog inte innan onsdag då tentan ska vara inne.



Berätta gärna mer om White Night. Låter fantastiskt! Vad såg du?



Många pussar och kramar

2009-10-26 @ 00:19:45
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: SvintoSara

vacker bild

2009-10-27 @ 10:04:25
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: annalivet

Å vad kreativt och fint det verkar over there. Lots of love

2009-11-10 @ 23:27:44
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0