Summer Solstice celebration och Bil i lågor



I år åkte jag inte till Stonehenge som jag brukar på midsommar/sommarsolståndet.
Istället firade jag på strandpromenaden i Brighton med poesi & musik.
Vad jag inte visste var att det var en ganska kristen tillställning ...
så de blev nog lite omskakade av mina rättframma dikter
om en kille med dålig mage och om en lampa som förvandlas till en sexpartner ..



Hemvägen längs med havet var underbar!

Men kvällen fick ett märkligt slut. Jag hörde skrik från andra våningen.
Jag öppnar min dörr och känner röklukt och ser flammor.
Någon har satt eld på en bil utanför huset där jag bor!!!
Polisen kom in eftersom min hyresvärdinna blev första vittne.
Hon hörde en smäll och såg en bil med kraschad ruta.
En kille med motorcykelhjälm hade en tändare och stack in handen
och vips så stod bilen i lågor ...
Fattar inte hur det kunde bli sån eldsvårda. Han måte ha använt nån tändningsvätska ...
Av polisen fick vi veta att det rörde sig om en stulen bil.
Det var alltså inte grannens bil som tur var.
Gatan jag bor på är mycket lugn och därmed en perfekt gata att gömma en stulen bil på ...
men varför de satte eld på den är ett mysterium ...
Killen som antände bilen sprang snabbt därifrån och hoppade up på en motorcykel som stod parkerad på slutet av gatan.
Han är ännu på fri fot ...
Min hyresvärdinna skrek på honom genom fönstret "What are you doing?" och "I've got a camera".
Men tyvärr var hon för uppstirrad för att hinna med att knäppa en bild på honom ...
Huvudsaken är att ingen blev skadad ...
Det blev inga romantiska midsommardrömmar om en blivande man att gifta sig med,
istället drömde jag om bilar som stod i lågor.

Kommentarer
Postat av: annalivet

Läskigt med eldsvådan, men skönt att ingen människa kom till skada. Jag drömde inte heller om någon prins på midsommarafton. Inte vad jag minns iallafall. KRAMAR



PS. Fint att du delade med dig av dina dikter till de kristna. Även om de inte skyltar med det utåt förstår de säkert det där med lampor...

2009-06-22 @ 23:51:03
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Svinto

Hehe händelserik midsommar!

2009-06-23 @ 11:33:46
Postat av: Daniel

Haha, tragikomiskt det sista där.

2009-06-23 @ 16:58:20
Postat av: Sandra

Vilka fina bilder! Jobbigt med bilbranden, men se det som ett tecken, det nya året (det som börjar vid midnatt efter midsommar) kommer att bli spännande. KRAM!!!!!

2009-06-24 @ 22:11:01
Postat av: Svinto

*Ja man har det rätt lyxigt ändå ;o)*

2009-06-25 @ 22:33:26
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

Jag ska antagligen jobba på Bokmässan i år också. Jabba Dabba! Vi ses väl där va?

2009-06-26 @ 13:29:04
URL: http://svintosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0