31 Alpine Road



Det är inget alpint med min nya gata
förutom att det är lika jävla kallt inomhus som i alla andra engelska hus ...*
Men vad som är coolt att jag flyttat från nummer 31 till 31.
(Förut bodde jag på 31 Braemore Road.)
Alpine Road ligger passande nog i ett kvarter som heter Poets Corner i Hove.**
När jag bodde i Bagarmossen bodde jag i kvarteret Kammarskrivaren.
Är det ödet ...? Eller kanske inte ...
Smålandsgatan i Nässjö ligger i kvarteret Nyckelpigan ...

Jag har flyttat cirka 10 minuters promenad norrut från där jag bodde innan.
Det betyder att det tar cirka 12 minuter att gå till havet istället för 2.
Det kan man leva med.




KLICKA PÅ BILDERNA SÅ BLIR DE STORA!!!

Jag bor i ett rum med privat toa och dusch. Dessutom har jag en alldeles egen trädgård!!!
Det är bara köket som jag delar med mina house mates.
De som hyr ut rummet är ett par: Donald som är en svart engelsman och Michaela från Slovenien.
Förutom mitt rum hyr de ut två rum till. Just nu bor Rachel från Holland och Cerkar från Turkiet där.
Men Rachel ska flytta om ett par veckor så då kanske det kommer en ny människa.
Donald och Michaela vill att det ska vara en internationell vibe i huset och det är ju kul.
Jag tror att de är i 35-års-åldern. Ändå känns de inte mycket yngre än min förra hyresvärdinna Jenni som är 60!

Oh, well ... då är allt ordnat. Ett rum att bo i. En plats att tjäna pengar på. (biblioteken där jag vikarierar). Ett transportmedel. (cykeln längst till höger på husbilden). Då är det bara att sätta igång och skriva ...



I torsdags gjorde jag comeback på scenen när det var dags för Hammer & Tongue poetry slam.
Domarna gav mig mellan 6,8 och 8,5 poäng. Helt okej ...
Jag blir chockad varje gång jag ser bilder på mig själv i lilasvart hår ...

*Ja, pappa, faster och alla andra det var kallt där jag bodde hos Jenni också. Det är nästan kallare på sommaren, eftersom de helt stänger av värmen då. Tur att mormors gröna kofta finns.
**Hove är en del av Brighton, ungefär som Jönköping och Huskvarna, fast här sitter alltihop och man säger ofta Brighton and Hove när man talar om den geografiska plats som jag befinner mig på.

Kommentarer
Postat av: nilla

Hej ho. Inte bara du som fått en ny look. Bloggen har visst varit och stylat sig. Det ser ut som du fått ett fint boende. Kaklat badrum, måste vara över vanlig engelsk standard. Mysigt med en liten trädgård som du kan sitta o få insperation i till skrivandet.

2009-06-08 @ 13:49:08
Postat av: Lotus

Fasiken vad fint! (Och mejla nya adressen!!)

2009-06-08 @ 18:45:25
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: lollo

ja toan är helt otrolig! inte ens heltäckningsmattan ... dock en kedja att dra i istället för spolknapp eller spak. spexigt värre!

2009-06-08 @ 22:57:13
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Sandra

Coolt med nya stilen även på bloggen! Lilasvart är grymt snyggt!!! Kul att se bilderna från Alpine Road! Hoppas att du får en fin dag idag! Kram!!!!!

2009-06-09 @ 08:40:03
Postat av: Svinto. River.

Vad fiiint! Bo dr foooreeeever!

Trãdgård! Guud vad mysigt! Jag vill

komma å hãlsa pååå!

2009-06-09 @ 14:40:15
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto. River.

Snygg bild på dig också!

2009-06-09 @ 14:41:40
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: annalivet

Det verkar som om du har det riktigt mysigt därborta. Maila mig din adress darling! KRAM

2009-06-16 @ 00:16:05
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: eMmA

Fan va najs laalaa!! Du ser, allt ordnar ju sig. Massa kramar

2009-06-22 @ 14:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0