Writing Sisters Collective



En av intervjufrågorna som jag inte svarade tillräckligt utförligt på var
TEAM WORK.
Och jag erkänner:
jag är en mycket individualistisk och självständig person.
Detta betyder inte att jag inte kan samarbeta.

I slutet av 2005 bildades The Writing Sisters Collective, ett poesiband
bestående av Petra, a.k.a. Nelly B, Lou Ice & Morgan Moon. (se bilden)
Vi försöker skriva tillsammans och uppträda så ofta vi kan,
men de senaste åren har det blivit väldigt sporadiskt p.g.a.
intensivt liv (Petra)
resor till andra sidan jorden (Lou)
och barnafödande (Morgan.)

Vårt senaste samarbete gick till så här:
vi samspråkade helt sponant på en pub
och pratade om att vi borde snart skriva en dikt tillsammans igen ...
men om vad?
Kärlek, sa Petra.
Förvirring, sa Morgan.
Kärlek och Förvirring, sa Lou.

Så vi gav varandra i läxa
att skriva 4 rader om kärlek och 4 rader om förvirring.
Sen träffades vi på ett café och satte ihop alltsammans
och övade på att läsa.

Till sist framförde vi dikten om kärlek och förvirring
på Brighton Poetry Society's öppna scen-kväll
där vi först träffades!


Kommentarer
Postat av: Svinto. River.

Cooolt! Vad kul att poetiss-systrarna lever!

Du ser dock lite obekväm ut på översta bilden ;o)

Desto mindre obekväm på den nedre bilden så det är jämt hohoho

2009-07-29 @ 15:30:47
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Å vad kreativt och härligt det låter!

2009-08-03 @ 11:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0