Väg hem från jobbet






I måndags jobbade jag på ett bibliotek i Rottingdean, en by utanför Brighton.
Jag valde att promenera tillbaka till stan i motvind
med saltvattnet stänkande i ansiktet ...
Det bästa med att vikariera är att jag får åka runt till många olika ställen
och träffa många olika människor och se nya vyer.
Det sämsta med att vikariera är att det är svårt att planera skrivandet.
Ofta jobbar jag halva dagar eller blir inkallad i sista minuten.
Vissa veckor jobbar jag för mycket, andra för lite.
Jag har nu sökt en fast tjänst på 3 hela dagar på ett och samma ställe.
Får se hur det går. Intervju 21 juli.
Det är lustigt att frihet kan ligga i att både ha och inte ha fasta tider.

Kommentarer
Postat av: Lotus

Ja, det är där jag ligger och väger hela tiden. Jag försöker fundera hur jag vill göra. Frihet vs frihet. Hm, jag vet inte.

2009-07-09 @ 08:57:11
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: Svinto

Tjosan!



Vilka underbara bilder. I löv brajjan. Du det finns en serie som utspelar sig i Brighton. Sugar Rush heter den. Kanske skulle du gilla. I dont know.

2009-07-09 @ 23:59:37
Postat av: lollo

svinto: jag har läst sugar rush som bok och gillar skarpt. hade tänkt kolla tvserien men jag har tvfobi och glömmer liksom bort när det är även om jag var i sverige då ... never mind.

angående life of pi: jag tror på människoslut.

2009-07-11 @ 00:52:03
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: svinto

ang. piiii: jag tror också på människoslut men den var fin.



ang. sugar rush: böcker är alltid bättre än teve.

2009-07-11 @ 04:48:06
Postat av: Johanna Wistrand

Jag håller tummarna för att du får jobbet!

2009-07-11 @ 11:09:42
URL: http://www.forfattarcoachen.se
Postat av: annalivet

Ja, det där är ett dilemma. Diskuterade just saken med en av bröderna idag. Frihet kan ju vara att pengarna rullar in så att man kan slappna av och koncentrera sig på konsten. Frihet kan ibland vara tryggheten.



Fina bilder från promenaden!



KRAM från semesterfiraren och tack för brevet!

2009-07-12 @ 21:57:19
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: svinto

REKOMMENDERAR STARKT FÖRFATTAREN: ALLY KENNEN ungdomslitt med skräck och misär. underbart! mycket genomarbetad disposition, filmisk, snabbhet, snyggt sammanbunda historier

2009-07-13 @ 13:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0