Nytt pa jobbfronten

Mitt CV passar inte for caf'e och barjobb. Managern pa off beat cafe kallade in mig bara for att saga:
"vi serverar hamburgare, inte bocker" ...

Nu har jag fatt erbjudande att jobba 3-4 kvallar i veckan kl 17-22 i receptionen pa vandrarhemmet Rosemere
i utbyte mot gratis boende.

Samtidigt har jag ett diskjobb pa G mellan 8-14  varje dag
och ett servitrisjobb ca 30 timmar i veckan (men da kan jag inte jobba pa vandrarhemmet)

I fredags var jag pa en gruppintervju for ett receptionist jobb pa vandrarhemmet Lodge in City.
De stallde fragor som "Vad ar det basta med dig sjalv?" och "Var ser du dig sjalv om fem ar?"
Kandes mest som en comedy show. Jag sa att jag ar en bestselling novelist om fem ar :)
Det blev tyst. Kande att jag inte hade chans att fa jobbet anda, att de ville ha nagon mer permanent.

Manga fragor just nu och jag vantar pa att saker ska klarna.
Mycket kanske och tomma loften.
De horde aldrig av sig igen fran Wagamama - noodle houset.

Diskjobbet kombinerat med receptionen pa Rosemere
verkar mest sunt och ger mest pengar.

Anda har jag en gnagande magkansla att servitrisjobbet verkar battre for mig
i sa fall flyttar jag nog tillbaka till Wellywood.

Fortsattning foljer.

Kommentarer
Postat av: annalivet

Tyvärr kan jag inte råda dig hur du ska göra. Gå på din känsla och ditt sunda förnuft så ska du se att det blir bra. All lycka och framgång! KRAM

2009-01-19 @ 22:23:53
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Sara

Det verkar ju finnas jobb att söka iaf :o) Hoppas du hittar ett att trivas med. Ta det med bäst chef :o)

2009-01-20 @ 07:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0