Sex sjundedelar

Yes, yes, yes ...

Igar blev jag klar med omskrivningen av del 6 av mitt romanprojekt Natalie.
Bara en del kvar att skriva om!!!

Men efter att ha last kommentarer fran kloka Svinto
inser jag att en tredje omskrivning ar absolut nodvandig.

Jag vet inte varfor jag gor det sa komplicerat for mig.
Varfor kan jag inte klura ut hela handlingen
med alla svangar hit och dit fran borjan?

Mitt problem ar ju att jag har svart for handling.
Jag alskar att skriva om folk som bara AR
som bara FINNS.
Men i en roman maste det finnas anledningar till
varfor de ar som de ar och varfor de finns dar de finns
och det maste finnas nagot som driver
som for karaktarerna framat.
Nagot som gor att lasaren vill lasa vidare.

Aaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Jag vill bara att det ska vara en enkel story
men det ar det inte.
Hur ska jag fa ihop det???

Sista delen vantar pa att bli omskriven.
Men kommer inte ha lika mycket tid nu
eftersom jag ska gora mycket voluntarjobb i samband med
Fringe-festivalen.

Fortsattnng foljer.

Kommentarer
Postat av: Daniel

En av styrkorna med PIHMA var att de flesta kapitel var som små spännande historier i sig, samtidigt som det låg en stor historia bakom allt. Sen band breven ihop historian på ett bra sätt.

Så jag tycker att du ska fortsätta att ha många små historier inbakade i en stor.

2009-02-02 @ 18:48:40
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Svinto

hoppas jag inte st'llt till med nåt nu... :o(

2009-02-03 @ 12:29:56
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto

Koncentrera dig iaf på första omskrivningen först :o)

2009-02-03 @ 14:39:27
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: annalivet

Det kommer att ordna sig ska du se. Du är skicklig och superbra, lite till det. Broder Daniels tankar är intressanta. Hur ställer du dig till dem?



KRAM

2009-02-07 @ 20:33:54
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0