800 möten

Idag mötte jag 800 par ögon
och tjänade cirka 150 kr på två timmar
vilket är bra för att vara Nya Zeeland!

Hur?

Jag delade ut flygblad åt ett café
som försöker locka till sig folk
med ett alla hjärtans dag-erbjudande

Min bunt med 800 flygblad var tiktigt tung
när jag började
men efter lunchrusningen mellan halv 12 och halv 2
i affärsdistriktet
hade jag blivit av med allihop


Från och med nu ska jag ta emot varenda flygblad som kommer min väg
För nu vet jag hur det är
Tycker synd om de stackars satarna som måste stå ute i regnet
och pracka på folk erbjudanden de inte vill ha
Huvudsaken är att man återvinner flygbladet
iställlet för att dumpa det i närmaste papperskorg ...

Kommentarer
Postat av: SvintoSara

PRECIS vad jag tänker nu för tiden!!! Det räcker med att dela ut EN ENDA gång och man lovar sig själv att ALLTID ta emot vad det än är för skit de delar ut! Man bryr sig inte om att det förstör miljön, att det är onödigt, löjligt och allt annat. Man msåte ta en lapp! SÅ att de där stackarna får gå hem! Jag har lärt mig min läxa då jag delade ut för ooTAL i decemberkyla och regn.



(men igår på östermalm stod det en kille utanför nån jäkla klädaffär och jag tackade nej, jag ooooorkar inte ta de där äckliga papperslapparna!!!)





OCH ... det ÄR miljöförstöring!

2009-02-10 @ 08:43:08
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: SvintoSara

...men bra att du tjänade 150:- :oD Hahaha!

2009-02-10 @ 08:44:23
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-02-10 @ 21:31:22
Postat av: Sandra

Åh vilken maffig rubrik! Och flygblad kan vara rätt roliga att dela ut, åtminstone då och då. Har själv delat ut flygblad ibland, och det gör mig glad ibland, för man delar liksom med ´sig av något, och kanske är det till nytta och glädje för nn, det inbillar jag mig iallafall, och det är ju lappen som får tala för sig, jag själv slipper ju. Jag ska bara förmedla den. Jag har också jobbat som marknadsförare och ringt upp gud och alla människor och då lovade jag mig att alltid svara på frågor om jag själv blir uppringd. Tycker att det är en schysst attityd.

2009-02-10 @ 21:35:11
URL: http://sandralang.blogg.se/
Postat av: annalivet

Man kan också vänligt men bestämt tacka nej tack, vilket jag oftast gör. Jag tänker att någon annan som verkligen är intresserad (om det finns sådana? Jo det gör det nog, iallafall sådana som blir det.)kan få mitt blad.

2009-02-12 @ 22:52:35
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0