Kabaré



På nyårsdagen gjorde jag en mind-map över vad jag ville uppnå 2009.
En av dessa önskningar/mål var att medverka i en kabaré.
Det här är inget jag har tänkt mycket på,
men det har funnits i bakhuvudet ...

För tre veckor sen bildade jag Jelly Inc. tillsammans med tre personer från
min "gamla" poesigrupp Poets Cornered.
Efter ett kaotiskt möte med fyra olika viljor var jag nära att dra mig ur ...

Ett möte till och två och en halv repetitioner senare
var vi alla stjärnor på en scen!

I första akten spelade jag en arg svensk poesihatande punkare.
I andra akten spelade jag en förälskad servitris.
Bernadette spelade gravid hemmafru och cocktail bar-queen.
Dave spelade filosofiprofessor och bartender.
Janina spelade poesilärare och new age-kvinna.

Det hela utspelades på en restaurang i Kemp Town, Brighton.
Gästerna åt först mat och sen gick de ner i källaren för underhållning.

Vi använde våra egenskrivna dikter som en slags grund med en massa spex emellan.
Har inte haft så kul på hela sommaren!
Och publiken tyckte att vi skulle uppträda på Brightons kulturfestival i maj ...!
Dessutom tjänade jag £21 och en öl på detta spektakel.

p.s. samma dag fast på morgonen gick jag på min tredje jobbintervju på en månad ...
jag hade på mig samma trasiga jeans som när jag spelade punkare, samt kängor och skinnjacka.
and guess what? jag fick jobbet!!! 3 månader temporärt, 27,5 timma i veckan på Hove-bibblan
med start 1 oktober. d.s.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Grattis till jobbet!!! Jag blir mer och mer sugen att hälsa på dig i Brighton igen, det är en cool stad!

2009-08-26 @ 17:57:34
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Sandra

Åh vad härligt! Grattis grattis grattis grattis! Både till scen-succén och till jobbet! Hurra!!!

2009-08-26 @ 20:48:35
Postat av: Anna

Lova att säga till när turnén kommer till Skåne. Stort grattis!

2009-08-26 @ 21:25:40
URL: http://fru.agrellan.com/
Postat av: Lotus

Men du; GRATTIS till värsta scenupplevelsen och till jobb. Skönt med lite möjlighet till trygghet.



Jag träffade Annalivet igår, och undrar således; när är det du kommer till Stockholm. Jag vill ju inte missa dig denna gång också!!

2009-08-27 @ 09:28:24
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: Svinto. River. Berlin.

Vad härligt gumman!



Jättefina bilder!

2009-08-29 @ 11:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0