Fjorton fjortondelar (av Replacing Angel version 3)



Ovan kan ni se planen. Planen som jag gjorde upp hemma på Smålandsgatan
innan jag började skriva tredje versionen av Replacing Angel.
Jag delade in boken i fjorton delar (därav alla rutor/boxar).
En del delar kombinerades. Till sist blev det följande kapitel:
BEFORE THE BEGINNING
ARRIVAL
GOT TO GET SOME ACTION
SHE HAS SOMETHING TO TELL ME
TWO MEN AND A GIRL
TRIAL DAY
LONDON CALLING
BIRTHDAY PRESENTS
UNSPOKEN WORDS
PARENTS
THE RETURN
AFTER THE END
Även om kapitlen är långa jämfört med PIHMA, så finns det mycket LUFT.
Brev från Angel till Deanna, utdrag ur boken som the Man skriver samt en del email och sångfragment.

Jaha, kanske ni tänker. Är hon klar med boken nu då?
Svaret är Nej, Nej, Nej! Man blir aldrig klar.
Men en dag når man en punkt då man inte orkar flytta på en enda punkt.
Dit har jag inte kommit än.

Jag har redan en lista med saker jag vill ändra på,
saker som har kommit upp medan jag har skrivit.
Så jag ska POLERA det här tredje utkastet.
Sen ska jag skicka iväg det till villiga skrivarvänner
för att få kritik.
När jag väl har fått kritik ...
ska jag skriva en fjärde version.
(Förhoppningsvis den sista, men det kommer nog bli en femte version som handlar om finslip.)

Det blir lättare för varje version. Allting finns där. Men det som finns där kan finnas på olika sätt.
90 000 ord är inte att leka med.

Min långsiktiga plan är att skicka iväg Replacing Angel till agenter i januari.
Det handlar om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.
Kanske är jag klar redan i oktober, men i oktober är det Frankfurt-bokmässan
och då är alla agenter upptagna, sen kommer julrusschen,
så januari verkar vara en bra tidpunkt.

Den kortsiktiga planen är att polera version 3 i augusti,
lämna iväg för läsning när jag är i Sverige i september
och sen börja version 4 i oktober.
Version 5, finslipet , kan ske i december.
Samtidigt måste jag göra en hel del research, vilka agenter är rätt för mig o.s.v. o.sv.

Om den här planen håller har det tagit mig cirka 2 år att skriva Replacing Angel.

Kommentarer
Postat av: Svinto. River.

Spännande! Bra jobbat so far! Du är bäst! Ta en stund nu och bara tänk på hur jävla bra du är, för rövelen! Ser fram emot september!!!

2009-08-05 @ 19:58:22
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Svinto. River.

Måste bara berätta att jag nu skickat ut bröllopsinbjudningarna!



http://svintosara.blogg.se/2009/august/brollopsinbjudningar.html

2009-08-06 @ 01:42:58
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Anonym

Louise, hur menar du med 90 000 ord?



Ar din bok 90 000 ord eller 90 000 x 6??



Snalla svara... :)

2009-08-06 @ 17:33:39
Postat av: Anonym

Ar det 90 000 skrivna eller ar det ett visst antal ord ganger 6??

2009-08-06 @ 18:04:22
Postat av: lollo

hallå ordfixerade anonym :=)



90 000 ord totalt, men eftersom jag skriver på engelska antar jag att en fjärdedel av alla ord är "the".



PIHMA är 59 000 ord (inklusive alla titlar)

2009-08-06 @ 21:48:08
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: lollo

för att vara ännu mer tydlig:

min bok, tredje versionen, är alltså 90 000 ord (inte gånger 6)

2009-08-06 @ 21:49:32
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Svinto. River.

Det var iaf inte jag som frågade om orden den här gången! Jag har alibi, jag jobbade mellan 15-21.15!



Vaddå gånger 6? Jag fattar ingenting.

2009-08-06 @ 23:18:53
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Leena (Mjölby)

Jättebra jobbat! Jag är imponerad och hoppas även bli inspirerad one day... Keep up the good work!

2009-08-07 @ 11:30:16
URL: http://www.dreamwalk.eu
Postat av: lollo

nej jag vet heller inte vad du menar med gånger 6, Anonym, men hoppas du fick svar på din fråga i alla fall!

2009-08-07 @ 18:59:59
URL: http://livinglollo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, laste i en bok en gang. Eftersom smaord ar inte ett "riktigt" ord och ett "normalt" ord ar 6 bokstaver tar man de orden man har och delar pa 6.... haha

2009-08-08 @ 18:48:45
Postat av: Anonym

Go girl! Du är bara bäst! Puss å kram!

2009-08-09 @ 23:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0