Utskrift

Jag sitter och lyssnar på skrivaren som spottar ur sig sidor
sidor fyllda av mig

Sidor fyllda med ord och meningar som har bildat
kapitel och delar

En roman
(Ett första utkast, a first draft, en första version - vad är "den rätta" beteckningen?)

Min första roman på engelska

Jag har snackat om det länge
att jag ska börja på andra utkastet, second draft, andra versionen

En början är att skriva ut och läsa igenom

Fördelen med att bo hemma ett tag igen
är att det finns skrivare
sämre för miljön - bättre för skapandet
ord på papper kan inte bytas mot ord på skärm.


Min bror sa att min blogg blivit opersonlig, fragmentarisk och full av länkar till annat

Jag hade tänkt sätta in en bild på en skrivare
men alla vet hur en sån ser ut

Om ni vill veta mer personliga saker
som t ex hur jag kände mig när klockan ringde kl 6.45
eller vilken färg jag har på nagellacket så får ni mäjla
det är också skillnad på personlig och privat.

Idag var jag i Tranås - läs mer här.

Kommentarer
Postat av: Sara

HUR KÄNNS DET ATT SKRIVA UT DEN NYA BOKEN?! SÅÅÅ COOOLT JU!



Nu blev jag ju nyfiken bara för det!!! Vad har du egentligen för färg på nagellacket ;o) Ska läsa på din hemsida nu! Coolt med Tranås!

2008-09-16 @ 16:37:10
Postat av: Daniel

Det heter beteckning, inte betäckning, det är något helt annat...=)

2008-09-16 @ 17:31:55
Postat av: Mjajaja

Hej, ja vill bara säga att din föreläsninggrej idag var Vääääldigt bra. Ska läsa boken nu:D

2008-09-16 @ 19:04:52
URL: http://majafilippameurling.blogg.se/
Postat av: alma

var på din föreläsning idag! jag tycker att den var jättebra och att det är kul att det har gått så bra för dig!

2008-09-16 @ 22:07:41
URL: http://almah.devote.se
Postat av: lollo

tack Daniel för din språkpolis-insats

jag har nu rättat till detta stavfel! ;=)

2008-09-17 @ 18:08:08
URL: http://livinglollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0