Det här ska bli en bok !



Under de tre senaste dagarna har jag läst en massa A4-sidor med text
det är för tidigt att kalla det bok
men det ska bli en bok

Det är bara så himla svårt att veta om det är en bra bok eller inte
alla har ju olika tycke och smak
men att förhålla sig till sin egen text kan vara knepigt

Jag märker att jag tycker att det jag har skrivit är skitbra på förmiddagen
men framåt eftermiddagen tycker jag att det är tråkigt
det kanske bara beror på att jag är mer "alert" när jag börjar läsa
och blir trött i ögonen efter några timmar ...

Men en bra roman ska ju kunna fånga
även om man är trött ...

Aaaahhh det är så svårt
och jag är alldeles ivrig och förfärad på samma gång
hoppar upp och ner och sliter mitt hår

(ja författare är galna det är sant!)

Jag kommer på nya infallsvinklar
vill förenkla det hela
göra det mindre magiskt
och mer realistiskt.


Jag hoppas på att sova mycket i helgen och att saker ska komma till mig i mina drömmar
blev inspirerad av Bruno K Öijer som jag såg på Babel igår


Jag var även i Jönköping igår. Klicka här.


Kommentarer
Postat av: Lotus

Visst är det så att en bra roman fångar även om man är trött, men det kanske inte första utkastet gör? Kanske det är vad som skiljer de tu åt?

2008-09-21 @ 08:14:58
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag är precis som du: allt ok på förmiddagen men bajs på eftermiddagen. JAG SOM VILLE VARA EN SÅN SOM SKREV PÅ NATTEN!

2008-09-21 @ 18:45:05
Postat av: annalivet

Å, äntligen har jag hittat hit vännen. Min lånedator är så konstig. Den har gömt alla länkar liksom. Klart man blir trött på sin egen text emellanåt. Särskilt när man stöter och blöter. All lycka och framgång till bokbildandet.



Och ja, brevet kom fram. Tusen tack. Kramkram och välkommen till Sverige!

2008-09-23 @ 23:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0