A new beginnning.

Ett djupt andetag ...
det är tisdag. Klockan är tjugo över tio på morgonen.

Jag sitter vid köksbordet med min laptop,
utsikt mot äppelträd.
Nico sjunger på stereon.

Jag är redo att börja,
börja på riktigt
med mitt andra utkast/second draft/andra version/whatever
av min engelska roman med arbetsnamnet "Natalie".


Stort tack till Faster och Sara och alla andra som har erbjudit sig att läsa och hjälpa till. Men jag behöver skriva bakom stängda dörrar ett tag till. Måste utforska mina egna idéer innan de blir sönderanalyserade av andras ögon ...
Den som väntar på något gott ...

Kommentarer
Postat av: Sara

Det låter bra det! Man ska inte lämna ut för tidigt, men spännande är det!

2008-09-24 @ 10:43:17
Postat av: Daniel

Det blir ju lite svårare att vara språkpolis nu när du skriver på engelska, men jag läser gärna och påpekar =)

2008-09-24 @ 19:27:06
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: annalivet

Fattar du hur sprickfärdig man är? Märkte förresten härom dagen hur tafatt jag är när jag ska prata om mitt skrivande på engelska. Mitt skrivande är för mig så identifierat med svenskan. Jag lät som en idiot rent ut sagt. Puss!

2008-09-24 @ 23:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0