Natalie på väg till Skottland - Sky blir fast i England



Här vid köksbordet på Smålandsgatan satt jag och arbetade i ca tre veckor
med andra versionen av mitt romanprojekt Natalie.
Mitt mål var att bli klar med första delen (av sju) innan Nya Zeeland.
Jag blev klar med tre delar!
De tre delarna är nu utskrivna och instoppade i ett stort styvt kuvert
(ett återanvänt kuvert, ratat manus med refuseringsbrev från Norstedts låg däri en gång)
som hamnade på postlådan och är nu på väg till Laura i Skottland.

Laura är en svartrockare som jag träffade i Brighton sommaren 2003.
Hon är inte bara svartockare. Hon skriver också.
Jag har läst en del av hennes romanprojekt och jag är så imponerad!
Skillnaden mellan hennes första och andra version är enorm!
När jag läste första versionen tänkte jag att hon har en hel del att lära ...
bara berättande istället för gestaltning.
Så jag blev riktigt förvånad när hon skickade mig början på andra versionen ...
en totalt ny känsla! Texten var levande.
Känns himla skönt att kunna hjälpa någon på rätt väg.
Hoppas hon kan hjälpa mig också!

Ja Natalie hon reser med flygpost till Skottland ...
men stackars Sky som skulle komma och hälsa på i Sverige över helgen
kommer inte väg p.g.a. att flygbolaget har gått i konkurs ...
Vi skulle ha träffats i Växjö. Nu får jag nöja mig med att hänga med Broder Daniel ...

Kommentarer
Postat av: Maria Nilsson

Hej, så du ska komma hit till stan i helgen. Om du har tid/lust får du höra av dig så kan vi kanske ses.

2008-10-29 @ 22:29:35
Postat av: Svinto

Usch vad tråkigt alltså. Synd att vi inte hann snacka mer, det är ju helt otroligt vilken otur...

2008-10-30 @ 08:09:54
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: lotus

Hm, ja meteorer slår ner när man minst anar det, usch vad tråkigt att Sky fastnade... Men roligt att Natalie är ute på äventyr! Skoj!

2008-10-31 @ 21:15:35
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: annalivet

Trist att det inte kom någon Sky till Växjö, men spännande att Natalie kom iväg. Och snart kommer dit hit till oss...



KRAM

2008-11-04 @ 18:06:43
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0