Vattendjur, vithåriga damer, Wellywood och släktklenoder




Naturlig varm källa i Taupo
(men detta är inget de skyltar med ... på turistinformationen vill de hellre
att man betalr för ett "riktigt spa" ...)



Här är jag och Alma Sophia Sowerby
(Anledningen att vi trodde att hon hette Jo Lye var att hon förkottade
Johannesson till Jo och Lye var namnet från hennes tredje äktenskap
så ett tag hette hon Alma Jo-Lye)



Alma (farmors kusin) med dottern Cheryl Burrows (pappas syssling)



Här är jag med min rappande brylling/pyssling (?) Adam
synd att han är förlovad och har två barn ;=)



Och så beachen i Paraparamu där jag satt när Cheryl ringde!
(se föregående inlägg)

Jag ska spendera helgen i underbara Wellington (Brightonstämning med massa caféer och barer)
Har träffat jättetrevliga människor!!!  Felix och Linda som visade mig de bästa platserna att hänga med en bok i solen
Det här blir nog staden jag stannar i efter min rundtur på södra ön

Just nu bor jag på ett vandrarmhem som är zebrarandigt och kallas Wellywood
("alla" håller på med film här och har blivit visad platser från Sagan om ringer)
Men på tisdag ska jag hem till Cheryl och bo ett par nätter innan hon tar med mig till New Plymouth



Här är en brudkista där Cheryl har sparat alla svenska grejer från sin farfar
klockan tillhörde farmors morbror Kalle! Häftigt!

p.s. Angående Chinese Democracy så kommer det definitivt bli soundtracket till min resa! Skön vemodig stämning med ett slags uppror i botten. Det känns fortfarande som Guns N Roses eller Axl i vilket fall ... även om det är lite väl mycket gnäll om olycklig kärlek. Tror att många låtar, t ex Sorry också handlar om relationerna till de andra bandmedlemmerna ... Broder Daniel blev även intervjuad eftersom han sköter Guns N' Roses svenska hemsida
läs intervjun här

Kommentarer
Postat av: Lotus

Wow! Vad häftigt och viktigt att stöta samman med sitt förflutna. Med rötter och andra tider!

2008-12-02 @ 09:37:31
Postat av: Svinto

Hej! Jag läste just ditt brev! TACK! Vad spännande du har det! Kul att du har träffat dina släktingar!

2008-12-20 @ 10:26:41
URL: http://svintosara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0