Rosa och mintgront i Hong Kong

Jag sitter och andas in den fororenade luften som letar sig in genom det oppna fonstret
framfor datorerna i receptionen pa Dragon Hostel i Hong Kong.
Det gungar i kroppen, som om jag ar sjosjuk, men det ar bara lite jetlag.
Vet inte om jag sov pa flyget, men helt plotsligt knackade flygvardinnan mig pa axeln och sa frukost.
Da var klockan typ fem pa morgonen i Sverige och tolv pa dagen i Hong Hong.
Nar vi dalade nerat lyssnade jag pa Hong Kong Garden med Siouxsie and the Bansheees.

Dragon Hostel ligger precis utanfor turiststraken sa det kanns som jag hamnat i Kina
inte sa manga Vasterlanningar med andra ord.
Jag letade mig fram till en avlagsen kinesisk vegetarisk restaurang som Lonely Planet rekomenderade
trots lite vilsegang var maten det vart det.
Ett enormt fat med broccoli, bromkal, spenat och andra nyttigheter.



Det fanns bara pinnar att ata med
och en liten skal man skulle lagga up maten i
men jag lade upp den pa ett fat
markte inte att jag gjorde fel forran jag tittade pa kineserna runtomkring mig ...
Aven ett par Buddhistmunkar var dar och kakade
Inredningen gick i rosa och mintgront och jag blev serverad gront te i en pytteliten vit porslinskopp
utan att jag bad om det.
Betala for det fick jag daremot, men inte sa mycket.

Jag bor i en lada utan fonster, fyra kvadratmeter kanske.
Men det ar frascht och jag har toa ocksa och en duschslang.
I korridoren finns en soffa och ett bord med bocker
en svensk version av Liftarens guide till galaxen.
Och tidigare sag jag en kille med laptop i receptionen
som sag skandinavisk ut.
Men jag fragade inte om han ville med att ata eller nat.
Jag ville klara mig sjalv.
Det ar annorlunda att resa utan Sky.
Imorgon ska jag utforska stan i dagsljus.
Trots att det ar T-shirt och sandal-vader blir det morkt vid sex typ.

Kommentarer
Postat av: Svinto

Åh vad härligt att få en första glimt av äventyret!



Jo, min nya adress på Slipgatan går det inte att skicka post till förresten, det blir för krångligt... Skicka till Jungfrudansen istället fram till 4 jan! Kraaaaam Love you babe! Var rädd om dig ute i stora vida världen!

2008-11-11 @ 15:09:14
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Inger

Hej!

Ha det bra och känn på den kinesiska atmosfären

Kram Inger

2008-11-11 @ 20:51:12
Postat av: annalivet

Å vad spännande det låter Lollo. Fota och blogga mycket för oss som måste vara hemma i vanliga Sverige.



Jag är också jätteglad att vi han ses och språka, skåla och hänga en sväng innan du for iväg. Förlåt för Postindustriell, jag verkar oförbätterlig. Punk, punk, punk!



KRAM

2008-11-12 @ 21:34:17
URL: http://annalivet.blogg.se/
Postat av: Svinto

Ja, det är så kul att kunna få glimtar av din resa i bloggen! Idag har jag sett Bodil Malmsten :oD Och massa andra. Ja, jag får berätta mer sedan! Kram!

2008-11-17 @ 18:48:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0