Att spåra en släkting del 4

Idag tog jag tåget till Paraparamu (utanför Wellington)

Genom att googla hade Broder Daniel fått fram att Cheryl Burrows (pappas syssling)
jobbade på en arbetsförmedling där så sent som 2003

Efter kringirrande i en hemsk shoppinggalleria
hittade jag the Work & Income Centre

Jag gick till informationen och sa att jag letade efter en släkting
En mycket hjälpsam kvinna berättade att Cheryl fortfarande jobbade där!!!
Men just nu var hon ledig en vecka för att besöka ett barnbarn på sjukhus i Auckland

Jag lämnade mitt nummer till Cheryls arbetskompis
och gick ner till stranden
och när jag satt där ringde det

Det var Cheryl!!!

Hon hade precis kommit tillbaka från Auckland och tittade in på jobbet
och där väntade ett meddelande fråm mig!
Så Cheryl åkte ner till stranden och hämtade mig ...

Och körde mig direkt till Alma !!! (farmors kusin)
Hon lever fortfarande och är 79 år!
Hon bor på ett äldreboende har svårt att gå och har lite dåligt närminne
men hon hade god koll på sitt svenska förflutna
och pratade om ansjovis!

Vi lämnade Alma på hemmet och Cheryl körde mig till en av mina bryllingar
en Adam som håller på och rappar och skriver!!!

Jag har hela 5 bryllingar!!! Eller säger man pysslingar???
En av dem heter Carl efter sin svenska gammelmorfar ...
Hur coolt som helst!!!

Och nästa vecka ska jag följa med Cheryl till New Plymouth och träffa fler bryllingar ...

Fortsättning och foton följer!!!

p.s. Alma är kusligt lik farmor med sitt vita hår!!! d.s.

Kommentarer
Postat av: nilla

Vad häftigt att du har hittat Cheryl och Alma. Och vilket släktdrag. Hoppas du får kul med dina nyvunna släktingar!!! Bada i varma källor lät väldigt skönt...

2008-11-28 @ 15:27:42
Postat av: nilla

vad häftigt att du har hittat Cheryl och Alma. Och vilket släktdrag. Hoppasv du får kul med din nyvunna släkt!!! Det lät väldigt skönt att bada i varma källor...

2008-11-28 @ 15:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0