Längtan efter lukten av koskit

image140

Ibland får man en dag till skänks
en extra dag som inte skulle ha funnits
det hände mig igår

Jag kom in till biblioteket
tandborstad och till och med kammad
men de skickade hem mig

Det hade blivit en dubbelbokning
de andra var avundsjuka
de ville också ut i solen

Första dagen på Brightons Festival
gatuteater musik konst öppna hus
stoj och tjohejsan

Men jag orkade inte
jag cyklade hem till sängen
läste poesi i några timmar

Blev rörd av
Allen Ginsberg Polly Clark
och andra lösrykta ord från okända böcker

Skrev flummiga meningar i dagboken
klappade mig på magen
som var sprängfylld av för mycket Hare Krishna-mat från kvällen innan

Sen cyklade jag ut i Teletubby-land
för så ser kullarna ut utanför stan
och det luktade så gott

Jag hade längtat
längtat mig bort från
avagaser cigarettrök alkohol dåligt ventilerade personalrum allmän svett och trängsel

Det var befriande
att väja för kor istället för människor
låta vinden rufsa sönder frisyren.


p.s. kossorna på bilden vill vara anonyma och har inget att göra med kossorna som nämns i blogginlägget. bilden är inte min och de kossorna jag såg i verkligheten hade en annan färg. d.s.

p.s.2. detta blogginlägg är ingen dikt. det är bara lättare att läsa om man delar på meningarna. d.s.

Kommentarer
Postat av: annalivet

men fint lät det och en härlig dag verkade du ha haft. jag har varit och sett en jättebra film med nicole kidman. tror den hette "margot at the wedding" eller liknande. om en mycket dysfunktionell familj. fullt realistisk och tankeväckande. tror du skulle gilla den. kramkram!

2008-05-05 @ 21:17:27
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: nilla

Haha What a distaste photo!!!
Men du verkade ju haft en skön dag i teletubbiland.
Solen skiner, vinden smeker, teletubbies leker.

2008-05-05 @ 21:28:53
Postat av: sara

fin bild! hihi

2008-05-06 @ 01:21:46
URL: http://www.svintosara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0