Framtidsdrömscollage

image127

På Annalivets begäran delar jag med mig av mitt så kallade framtidsdrömscollage
som jag gjorde inspirerad av övningar i boken Vein of Gold av Julia Cameron.

Så här gick jag till väga:
1. Jag befann mig i ett oinspirerat tillstånd och ville ändra på det
2. Jag tänkte en stund på vad jag ville uppnå inom de närmaste fem åren
2. Jag samlade ihop alla gratistidningar som skräpade i mitt rum
3. Jag klippte ut bilder som var positiva och tilltalade mig på något sätt
4. Jag arrangerade bilderna på ett pappersark och limmade fast dem
5. Jag placerade collaget på ett ställe där jag ser det varje dag

Collaget får tala för sig själv, ni får göra era egna analyser ;=)
ofta ser man mönster i sina drömmar långt efteråt ...
Många av mina drömmar kretsar kring skrivande ...
en favoritbild är batteriet som är en slags symbol för att
orka hålla sig laddad med kreativitet ...

I afton kommer min Broder Daniel till Brighton
imorgon ska vi gå på konsert: Velvet Revolver!!! Yeah! Wow!
Lotus har fått en Juno!!! Yeah! Wow!

Kommentarer
Postat av: annalivet

tack för berättelsen om framtidsdrömscollaget. tror jag ska bjuda hit camilla att göra sådana tillsammans. hon har målat mandalas. känner du till sådana?

kul med brorsan. hoppas ni får det toppen.

kramkram

2008-03-26 @ 23:41:26
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Vilket snyggt kollage. Höftigt att det rimmar också!

Ha det så himla bra på konserten!

2008-03-27 @ 10:46:47
Postat av: Sandra Lang

Vilket vackert collage! Och vilket skönt sätt att göra det på. Det blir så konkret. Att plocka ner sina tankar och ha roligt samtidigt. Och en massa färg - sånt gilar jag! Underbart!

2008-03-27 @ 22:14:30
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: lollo

>Annalivet - har hört talas om mandalas men vet inte så mkt om det ..

2008-03-29 @ 19:14:02
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Mikkeltomine

Lots of great info, keep up the good work!

2009-09-09 @ 08:29:54
URL: http://mikkeltomine.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0