Var lämnade jag mina karaktärer?

image108

Svinto sitter nu och skakar på tåget till Stockholm
jag har sorg
det var så trevligt att ha henne här
vi njöt av allt som Nässjö hade att erbjuda
(delicatobollsfika på Brinellgymnasiet, öl på Bryggeriet, konst på Kulturhuset
och besök hos Djurens vänner)

Efter ett par dagars uppehåll är det dags
att gå tillbaka till mitt jobb (= med mitt skrivande)
Efter en helg kan det vara svårt att komma igång igen
men jag brukar ställa mig frågan:
VAR LÄMNADE JAG MINA KARAKTÄRER?
Alltså var lämnade jag dem i berättelsen ...
Jag brukar fundera på detta ett tag innan jag börjar skriva
för att få igång hjärnan.
Sist lämnade jag min nya huvudperson Natalie på ett tåg mellan London och Brighton
så nu måste jag fundera på vad som ska hända på tåget och vad som ska hända när hon stiger av tåget.

Författaren Meg Rosoff sa en gång att när hon inte skrev kändes det som om hennes karaktärer
satt i källaren i hennes hus och otåligt väntade på att festen skulle börja ...

Det är lite så det känns. Att Natalie sitter på ett tåg och vill att jag ska ta hand om henne,
tala om för henne hur hon ska bete sig och var hon ska ta vägen.

Kommentarer
Postat av: lotus

och jag fick inget alls skrivet idag, trots att jag föresatt mig det, och att jag verkligen ville. Men jag byggde möbler, och fick tänkt en massa. Det är jag däremot glad för!! Det är massor som ligger och bubblar nu sedan jag lämnat Berlin bakom mig!!! Snart hörs vi! KRAMAR

2008-01-20 @ 21:37:26
Postat av: annalivet

tänk vilken makt du har loi! du bestämmer!

2008-01-20 @ 22:25:56
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Svinto

Tjo och chim. nu är jag hemma! har gosat med djurena och de har gått upp 25 gram vardera. kallr dem krokodilerna nu för de lägger sig helt platta på min mage och njuuuter när jag klappar dem, de ser ut som krokodiler i grunt vatten...

TACK FÖR ATT JAG FICK KOMMA OCH BO HOS DIG, GULLIS!
jag skulle visst ha med mig en projektbeskrivning till skolan imoprgon så det blir tidigt imorgon bitti att gå upp å skriva på den...
vi hörs

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-01-21 @ 00:19:25
Postat av: Svinto

www.kurslitteratur.se är bra ställe att sälja sina böcker... bä'ttre än lycknis där ingen svarar

2008-01-21 @ 19:41:34
Postat av: annalivet

svinto! vad har du fått för djurbebisar? ödlor? berätta!

2008-01-21 @ 22:58:10
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Svinto

Anna ---> naj! det är marsvin :o) fast deras artistnamn är de lesbiska krockodillerna :o) de är underbara, film kommer snart på youtube

2008-01-22 @ 10:43:19
Postat av: Svinto

Tjo! Ska vi läsa Madame Bovary tillsammans nu? Hinner du?

2008-01-24 @ 15:26:03
Postat av: Conradnikita

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2010-02-02 @ 10:16:59
URL: http://conradnikita.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0