KUL!

Det är många som tror att man är expert på att skriva böcker bara för att man blivit publicerad ...
(jag är själv en av dem som trodde det ;=)
Det borde ju vara lätt som en plätt ... Nu borde jag veta precis hur det går till ... hur man skriver början, mitt och slut och allt det där ...

Jag försökte minnas hur det var när jag började att skriva på PIHMA ...
framförallt minns jag att det var KUL
och jag tror att det är en förutsättning ... att det man håller på med ska vara roligt
annars kan man ju lika gärna lägga ner ...
men däremot måste man vara medveten om att det är hårt arbete också ;=)!

Fast jag arbetade inte sååå hårt när jag skrev den första versionen av PIHMA.
Jag skrev "bara" 3 kapitel i veckan
Hjälp vad mycket kanske nån tänker ...
men om du har läst boken så vet du att mina kapitel är mycket KORTA,
bara 1 eller 2 boksidor.
I alla fall så var det det jag gjorde ...

3 kapitel, varken mer eller mindre, som jag skickade iväg varje söndag till Annalivet och Gisela
under 10 månaders tid.
Då var det faktiskt mest bara roligt.
Dels för att jag inte hade för höga krav på hur mycket jag skulle skriva
och dels för att jag inte hade någon plan och inte visste hur det skulle sluta.
Spännningen fanns hela tiden där ...
(Då tänkte jag absolut inte på att jag senare skulle skriva om varje kapitel en 4-5 gånger ...
och dessutom tog jag ju bort en massa kapitel som jag kämpat med ... )

Nåja ... jag försöker att lära mig av mig själv
Så nu har jag bestämt mig för att skriva 12 KORTA kapitel i månaden (som jag tänker skicka till min feed back grupp WoW) och om man delar upp det så blir det ju faktiskt 3 kapitel i veckan.

12 kapitel x 12 månader = 144 kapitel och om varje kapitel är 2 sidor långt så blir det 288 sidor ...
mer än tillräckligt för att det ska bli en bok! (Svinto: jag vet att du uppskattar detta matematiska inlägg ;=)

Ett år att skriva första kladden, sen ett år att redigera och kanske ett halvår till att fixa grejer så om den planen håller borde nästa bok vara klar någon gång under 2010. Den som väntar på något gott ...

Kommentarer
Postat av: Annie

hur lång tid tog det att skriva första boken? :) jag gillade din föreläsning i kalmar förresten! går tvåan på stagg. :)

2008-01-12 @ 17:32:37
Postat av: loi

Annie! Tack för din kommentar. Det tog sammanlagt 2,5 år att skriva PIHMA (första boken alltså) med alla omarbetningar (jag började skriva våren 2004 så släpptes den hösten 2007)

2008-01-12 @ 17:49:53
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Ängeln

jag längtar redan!

2008-01-12 @ 19:53:53
URL: http://angelmedhorn.blogg.se
Postat av: lotus

Tänk på mig på tisdag klockan 19.00. Det är då läsningen är. Tänk på mig innan också om andan faller på =)

Jag tänker på dig!

2008-01-12 @ 22:10:28
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: Danne

Denna gången vill jag läsa boken i förväg så att du inte gör såna hemska misstag som 2 mellanslag för mycket.

2008-01-13 @ 12:30:57
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Svinto

Danne ---> Haha!

Loi ---> Jo jag tackar och bockar för de matematiska inläggen. Du har så rätt att de är som grädde på min lax. Låter även som en bra plan du lagt upp!

Kram

2008-01-13 @ 13:44:30
Postat av: annalivet

tänk att du är en sån fena på matematik loi. all lycka
och framgång med skrivandet av bok nummer två, samt allt du skriver dig igenom på vägen. kram

2008-01-15 @ 17:20:14
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0