Gravsten och häst



Det blev ett lyckat besök hos Barry and Trudy Banks. (Barry är Dorothys son och Dorothy var farmors morbor Calles andra fru.) Skumt att titta i Barrys fotoalbum och se bilder från Flisby! Jag fick även se trädgården där Calle föll ihop och dog 1963, bara en månad efter han och Dorothys resa till Sverige. Dorothy dog 1989 och jag fick se hennes gravsten. Barry berättade att Dorothy var ledsen över att hon inte hade någon plats att sörja Calle, eftersom hans aska spreds I havet …



I skrivande stund befinner jag mig vid den vackraste plats jag hittills har sett på Nya Zeeland - Lake Tekapo, i mitten av sydön, nära det högsta berget Mount Cook. Jag nöjde mig med att bestiga Mount John. (ca 1000 m över havet). Ett spontant infall fick mig att använda julklappspengarna från faster Inger till något annorlunda ... Jag satte mig på hästryggen! Jag är både rädd för och allergisk mot hästar,men ”Score” var jättesnäll!

Julen kommer jag att fira i Kaikorua på sydöns västkust. Om inte havet är varmt nog att bada i så har jag i alla fall bokat ett vandrarhem med swimming pool ... Märkligt att uppleva en varm jul utan släkt. Saknar pepparkaksdeg!!! Fast skönt att slippa all hets och alla korvar :=).

God Jul till alla jag känner och inte känner!!! Tack alla som läser min blogg!

Kommentarer
Postat av: Danne

Så jävla coolt, du är som en rockstjärna som gör spontana äventyr mellan konserterna på en turné. Snackade med Gabriella Printz, min gamla klasskompis, hon har visst varit på Nya Zeeland.

2008-12-23 @ 10:10:56
URL: http://stevemckagan.blogspot.com
Postat av: Sandra

KRAAAM och God jul!!!

2008-12-23 @ 10:26:23
URL: http://sandralang.blogg.se/
Postat av: Ängeln

många julkramar! ha det härligt i solen

2008-12-23 @ 13:07:20
Postat av: Svinto

God Jul älskade Loi! Fin pålle, visst är de underbara djur!? Vilken natur, vilka berg!!!

2008-12-23 @ 22:42:27
Postat av: Svinto

julen är inget att hänga i granen ändå!

2008-12-23 @ 22:43:51
Postat av: Lotus

Oh, god jul. Önskar jag var på ett liknande ställe. Istället firar jag jul en masse... Kramar!!!

2008-12-24 @ 08:32:46
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: annalivet

En riktigt god fortsättning på dig söta Loi-love. Jag sitter här i föräldrahemmet och skriver till dig. Yoko har dött på riktigt. Hon går inte ens att sätta på numera. Men snart, snart köper jag en ny dator. PUSS

2008-12-26 @ 18:54:17
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0