Från grå till gul jul



KLICKA PÅ BILDERNA SÅ BLIR DE STORA!!!

BILD1: Själva julafton i Kaikorua var grå, regnig och tråkig. Promenad till utsiktsplats.
Dålig mage. Grillfest med massa kött. Ingen annan som firade eftersom de flesta nationaliteter
firar på juldagen. Drack ett par öl och läste en bok. En helt okej dag om det hade varit
en vanlig onsdag.

BILD2: Juldagen bjöd på sälar! Tog en cykeltur med tjej från Holland och promenerade
vid en sälkoloni. Lagade en pastarätt tillsammans. Drack vin och pysslade lite med
Natalie-projektet. (sorterade mest i mina mappar) Pratade med Nya Zeeländska
death metal-fans som ville åka till Sverige och Norge.

BILD3: Annandagen fortsatte turen till Nelson (via Picton där bilden är tagen)
Vädret vände ordentligt och det kändes sommar.


Nu är jag alltså Nelson och ska vidare mot Golden Bay där jag ska fira nyår på ett vandrarhem på stranden.

Håll utkik på bloggen - om några dagar kommer en intervju med författarcoachen Johanna Wistrand!

Kommentarer
Postat av: El Svinto

Tjo, underbara bilder som vanligt! Vad långt hår du har!

2008-12-27 @ 15:27:13
URL: http://svintosara.blogg.se/
Postat av: Lotus

Fin fin! Jag är som vanligt uppe med tuppen, men får så mycket skrivet på detta sätt. Snar lägger jag Juno och då har jag 1- 1,5 timme för mitt eget skrivande! (de dagar jag får sova får jag ju inte skrivandet... Det är en svår avvägning vad som är mest värdefullt...)

2008-12-28 @ 07:52:58
URL: http://kreckla.blogg.se/
Postat av: annalivet

Tjena tjejen. Det låter så levande och spännande där du är. Här är det nyårsaftonseftermiddag. Snart ska jag skala en massa räkor och en hummer. Det är lite läskigt tycker jag. Men det ska nog gå bra. GOTT NYTT ÅR-kramar!

2008-12-31 @ 16:57:28
URL: http://annalivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0