Som en barnteckning

image130
Skrift på golv i en squat - gammal ockuperad byggnad i utkanten av Brighton - där det just nu
pågår konstutställningar, konserter och annat kul knas

Tänkte skriva lite om hur läget är med mitt nya romanprojekt ...

Det är lite som en barnteckning. Allt finns liksom där, men det är inte fulländat.
Linjerna är inte raka och färgerna stämmer inte riktigt överens. Det finns även färg utanför ramarna.
Inte helt olikt den spontana golvtexten på golvet ovan.
Det känns som jag kladdar dit saker lite här och var utan att tänka om det passar in eller inte.
Jag tänker inte heller efter om det är bra eller dåligt. Jag är bara stolt över att jag skriver.
Det händer oväntade saker.
En slags hippie-karaktär  har fått oerhört stort inflytande trots att hon inte ens fanns med från början ...
Jag har även slagit ihop två karaktärer. Gjort två olika killar till en och samma för att göra saker
mindre komplicerade.
Jag skriver mycket fram och tillbaka.
Forcerar handlingen framåt en stund för att sen gå tillbaka och fylla i detaljer.
Det finns så många trådar att dra i ... så många grejer att spinna vidare på ...
ibland undrar jag om jag nånsin kommer att kunna knyta ihop det hela ...
men jag undrar inte för mycket! :=)

Jag vet att med en stor portion tålamod kommer barnteckningen att förvandlas till
ett "riktigt" konstverk!

Jag har haft en bra dag med avstängd mobil och bara en kort glimt på internet.
Jag håller på att ta tillbaka kontrollen över MIN tid, MITT liv.

Kommentarer
Postat av: Lotus

Jag blev väldigt glad för din kommentar. Tack. Det är lite så jag tänker också. Just nu ligger Juno fint i en babysitter och tittar. Gigantisk napp i munnen. Radion sjunger. Japp, det är ganska skönt måste jag säga. Det är lite av en skön tid på dagen!

2008-04-06 @ 09:07:22
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

lollo, det låter ju himla sunt och väldigt tillåtande. tror att du gör det rätta. jag fick tillbaka phima av titti igår. nu har jag lånat ut den till min mamma. kramkram

2008-04-06 @ 22:35:16
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: Sara

Coolt med squat! tycker jag känner igen ramsan...

2008-04-08 @ 12:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0