Vikten av Varje Dag

Jag tror på att skriva lite varje dag. Även om det bara blir en kvart.
Om man håller på med en berättelse eller något som hänger ihop
så måste man hålla igång.
Det är så lätt att man glömmer förlösande detaljer annars.
Man måste ju komma ihåg var det var för väder i föregående kapitel
så att en regnig dag inte helt plötsligt är värsta sommardagen i nästa kapitel.

Mitt mål är en timma om dagen
men nu när jag har mycket annat på gång
är det svårt att hitta den där timman
fyra kvartar kanske man kan hitta istället.

Tror jag har låst fast mig i det där att jag måste ha tre timmar på mig
för att komma i rätt stämning.
Man får fan ta vara på den tid man har!

Kommentarer
Postat av: SvintoSara

Ja, det är svårt att hitta tid att hinna skriva ibland. Jag skrev på tunnelbanan idag :oD

De där kvartarna tycker jag lät bra men förstår även tanken att man behöver längre tid på sig för att komma i rätt stämning... kanske kan man bara skriva ner stödord om man är på språng hela tiden, om man kommer på en bra idé/detalj/tanke/ämne... Eller gå upp en kvart tidigare på morgonen (usch INGEN bra ide haha)... Jag ska nog ta mig en skrivardag imorgon även om det är massa på gång just nu. Läser Isakssons bok nu, fast bara på tunnelbanan när jag är hemma måste jag läsa Sorokin och Pasternak. Kram kram!

Ps. Jag ringde ju dig om en sak, ringer igen om det imorgon...eller kanske mailar jag. Vi får se! (När passar det att jag ringer ifs?) Ds.

2007-11-28 @ 19:09:18
Postat av: lotus

Jag skriver ibland femminutare, och ibland timtal, det är så det är. Skriva när skriva går. Just nu väntar jag på handledningen imorgon, och sätter nog igång efter det. Ordentligt! Simmade 42 längder idag.

2007-11-28 @ 22:10:52
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: SvintoSara

Tjoho!

Jag drömde om dig i natt. Att vi var i Brighton och gick på stranden. Det var jättestora höstvågor. Läskigt för havet ville äta upp oss. Som det alltid vill.

Tack för det finfina brevet!

KRAM!!!

2007-11-29 @ 15:15:55
Postat av: Eskiliqra

Nice site - pity you have to go to such lengths to moderate it.

2010-12-03 @ 08:45:53
URL: http://eskiliqra.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0