Vein of Gold


image89
Jag har inhandlat Vein of Gold av Julia Cameron. som är fortsättning på kreativitetskursen Artist's Way (som är ett så mycket bättre namn än det svenska och praktiska Öka din kreativitet)

Eftersom jag känt mig något fatslåst ända sen jag kom tillbaka till Sverige hoppas jag att den här boken/självstudiekursen ska få loss mig ...

Och som vanligt vill jag inte prata för mycket om vad det går ut på för då kanske jag tappar lusten eller känner mig pressad ... Men i korthet ska man skriva Morning Pages, gå på Artist's date med sig själv och promenera mycket.

En anledning till att jag är fastlåst är jag funderar för mycket på framtiden. Men nu har jag en liten plan: Fortsätta föreläsa om PIHMA så mycket som möjligt fram till februari. Då vill jag flytta tillbaka till Brighton och hålla på att skriva och skapa i olika former och hitta något deltidsjobb. Under 2008 tänker jag se till att få ihop tillräckligt med pengar för att i januari 2009 åka som volontär i 6 månader till Nepal.

Obs! Detta är spekulationer. Det kan också hända att jag flyttar till Malmö. Eller Edinburgh. Vad jag vet är att i Nässjö trivs jag inte. Kanske är det upp till mig ... men jag känner mig kulturellt understimulerad och socialt skygg!

Imorgon drar jag till Flisby några dagar för att planera föreläsningen på Jakobsbergs Folkhögskola nästa vecka. Och så ska jag skriva så klart ... Och titta på kossor ...




Kommentarer
Postat av: Svinto

Hej, vad spännande det låter! Flera jättebra idéer. Så det är nog ingen risk att du inte får ett spännande liv framöver. Finns Cameronen på suedois

2007-11-06 @ 23:40:18
URL: http://www.jaggillarrumpa.nu
Postat av: annalivet

spännande planer du har loi. ser fram emot att ses nästa vecka. hoppas vi hinner prata poesi och prosa. samt annat såklart. och sjunga... kram så länge

2007-11-07 @ 22:14:05
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: lotus

ja! Nästa vecka ses vi för spännande samvaro!

2007-11-10 @ 09:26:21
URL: http://kreckla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0